Angående katten...

Spenderade dagen i skolan igen. Före lunch gick det riktigt bra men efter lunch tappade vi koncentrationen lite. Men det var nog tur för jag har bara en tenta kvar som jag kan göra och det kan nog vara bra att ta den imorrn. Dagen före liksom. Dagens övnings-tenta gick bra. Vi lyckades till och med ta oss en bit över vg-gränsen. Lovande...

När jag kom hem kollade jag på hitta.se efter en djuraffär. Behöver en liten klöspelare åt Zorro och en ny kattlåda så inte sanden flyger ut över golvet. Det visade sig att det fanns en inte alls långt härifrån. Så jag promenerade dit och inhandlade det jag behövde. Den kattsand jag använder hade de inte av någon anledning men den finns på ICA Ettan så det är inget problem. Maten hade de inte heller eftersom den "är en medicinsk mat" så den säljs bara hos veterinärer. Lite synd eftersom det är lite längre till en veterinär. Närmaste ligger typ vid skolan... 12 minuters gångväg, det blir till att ta cykel. Men nu har jag mat så det räcker tills jag kommer tillbaka från fjällen och jag har faktiskt mer mat uppe i övik som jag kan ta med då så det är verkligen ingen kris...
Anledningen till att jag tog tag i allt det här är att jag har fått en frivillig kattvakt nästa vecka. Det blir perfekt. Då får han någon att bo hos istället för att vara ensam i min lägenhet eller att jag ska behöva släpa med mig honom till Övik. Han är ju inte den lättaste kan vi säga...

Åker till Övik på tisdag efter föreläsningen. Har inte bokat någon biljett än utan tänker ta buss eller tåg till arlanda, se om det finns någon ledig stand-by och finns inte det tar jag en sistaminutentågbiljett istället. Vet inte riktigt hur lång tid allt kommer ta här under förmiddan så. Ska skriva och höra om kattvakten är hemma på dagen isf kan jag smita ifrån föreläsningen i halvtid så kan jag komma iväg i hyfsad tid. Hade varit skönt med tanke på att det är en del packning som ska göras i Övik också... Sedan blir det Hemavan på onsdan. Längtar!

Ha det bra!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback