I norrland bor man hos sin arbetsgivare...

Idag var det föreläsning med en ny lärare. Hon var enormt bra måste jag säga. Blev en riktigt intressant föreläsning och det kändes som man lärde sig massor. Arbetsrätt var det som stod på agendan...
Bland annat fick jag lära mig att anställda som bor hos sin arbetsgivare är vanligare än man tror. Som hon sa;
"Titta bara på slotten här omkring så är det väldigt vanligt för att inte tala om ni åker upp i Norrland..."
Jag funderade över om det fanns någon sanning i denna "fördom" men jag kunde inte komma på någon. Man kanske måste åka högre upp än Örnsköldsvik eller?

Inatt kom det ungefär en decimeter snö men idag är det några plusgrader så det är slaskigt och blött som tusan... Inte alls kul men men den som väntar på nåt gott... sommarn... ahhhh...

På tal om sommar så ringde nyss min mor. Hon och pappa skulle snart promenera iväg till någon trevlig restaurang och avnjuta en god middag i 30-gradig värme... Thailand känns extremt lockande... Jag gjorde mitt bästa för att påminna de om att de snart ska åka hem igen... Eller snart och snart. På måndag kommer de tillbaka... De gjorde samtidigt sitt bästa för att berätta hur härligt det var där. Idag hade de tydligen varit på båtutflykt och snorklat och solat och svalt halva Indiska Oceanen. Till och med den enorma bedriften kändes mer lockande än att promenera i Västerås. Slask som gör att fötterna är genomblöta bara efter ett par meter...

En liten notis om att det bara var jag ur min grupp (fyra) som uppmärksammat att det var föreläsning idag. Resten trodde det var imorrn... Totalt kan jag tänka mig att ungefär 1/3 av klassen var frånvarande idag...

När jag kom hem idag så trodde jag först jag gått fel men sen kom jag på att jag var ju på IKEA igår... Soffbordet gör en enorm skillnad faktiskt. Jag är nöjd ett tag iaf. Finns mycket kvar att göra. Köpte bl a gardinstång igår men jag har fortfarande inga gardiner. Men det kommer väl så småningom... Man får ta ett steg i taget.

Nu är jag sugen på, trots blötan, att ta en sväng på stan. Har en sak jag vill köpa till badrummet. Ljushållare som man sätter fast på vägen med hjälp av sugkoppar(...). Sedan är jag enormt sugen att prova Äppelpajen på Chicco... Får se om det kan bli idag eller någon annan dag...

Det är också inte bara utomhus som det är blött och slaskigt. Friskis nya lokaler (de har två) på Rocklunda hade blivit översvämmade i natt. Ett rör hade sprungit läck och dränkt hela lokalen med gym, och salar... Nu kommer det vara stängt kanske i månader. Jag har aldrig gått dit för jag föredrar att den äldre lokalen är närmare. Men det finns ett problem att de som gått till Rocklunda nu kommer behöva gå till det gamla för att träna. Det kommer bli crowded, so to speak... 12500 medlemmar så lite trängsel får man räkna med... tyvärr... Får se hur det ser ut imorrn när jag planerar att gå dit...

Nej, nu har jag skrivit tillräckligt. Kan tänka mig att detta inlägg blir både långt och lite hoppigt... Men den som orkar läsa ska bli rikligt belönad... Honour is the shit...

Ha en bra tisdag!

O.

Kommentarer
Postat av: Oscar

Jaja, jag vet att det står att jag ska sätta mina ljushållare på vägen... det ska såklart vara väggen... men tryckfelsnisse dyker alltid upp när man minst anar det, dvs. alltid...

Postat av: Linnea

jag läste hela :D vad får jag för det? ;D

2009-03-03 @ 18:38:37
URL: http://linneafager.blogg.se/
Postat av: Hanna

HAHA. jag tankte inte ens pa tryckfelsnisse, men det var kul iaf. Jag ska ocksa bli belonad! Dessutom skrev jag hela min kommentar i namnfaltet.

2009-03-04 @ 16:09:43
URL: http://hannamalsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback