Jag vill också vara solbränd...

Imorse kom mamma o pappa hem från Thailand efter nästan tre veckor i sol och värme. De var såklart bruna som b**s men jag är inte bitter... Jag fick hämta de på stationen och sen hem till mig för att hämta lite grejor de lämnat och sedan tog de bilen upp till norrland och örnsköldsvik igen.
Något som däremot kändes bra är att jag åker ju upp till ö-vik redan på torsdag. Ska bli kul att komma hem igen en sväng. Jag ska bland annat hämta min katt. 9 år gammal, 7,5 kilo tung. En riktig klump. Blir spännande att se om han får åka med på flyget. Norwegian tillåter två djur i kabinen varje flygning och jag har bokat in att ha med kattstackarn. Det får väga max åtta kilo (som allt annat handbagage) men man var ändå tvungen att ange vikt vid bokningstillfälle. Hon på callcentret trodde katten vägde tre kilo, det var innan jag visste så jag sa att det lät lite. Det tyckte inte hon men till slut gav hon med sig och skrev in 5 kilo. Sedan fick jag veta att han väger 7,5 men vi får väl se hur pass kinkiga de är.
I övrigt har dagen flytit på ganska bra. Hann med en sväng på gymmet, som var proppat.
De här sista dagarna innan man åker hem är alltid så sega. Det känns mest bara som en lång väntan. Men jag tror faktiskt verkligen att jag behöver den här "semestern" för att komma igång med pluggandet igen. Lite frisk norrlandsluft med sol och någon minusgrad och bara vara ute och njuta. För just nu går pluggandet riktigt trögt. Jag orkar knappt öppna boken... Det klart att förkylningen gjorde att jag inte orkade men nu orkar jag inte börja igen. Så en paus i "icke-pluggande-pluggandet" kommer nog lägligt.

RIngde förresten en kompis hemifrån idag också. Samtalet bröts efter ett tag men han hann iaf säga att vi borde åka och käka på strutsfarmen ett gäng nu när jag kommer hem. Jag har faktiskt aldrig varit där fastän det bara är några mil från mig. Lite struts kan ju vara gott.

Nu ska jag heja på Luleå i hockeyslutspelet! Lätt de bästa ju!!! (nu när modo är borta iaf). Heja Luleå nu slår vi de jävla göteborgarna!!!

O.

Kommentarer
Postat av: Mia

Har du katt? det visste inte jag

Postat av: Hanna

Ja, danga Goteborgare, det gillar vi!

Det var jag som ville ha spellanken :) haha.

kram

2009-03-10 @ 12:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback