Kursstart... Statistik...

Idag började en ny kurs. Statistik. Det var kul att sitta först med upprop eftersom vi är ca 220 pers i klassen... Det som var roligast var ändå att höra det fina uttalet på alla "ickesvenska" namn. Här nere i södra Sverige är de klart vanligare än uppe i norrland. Men som sagt kul...

På förmiddan gjorde jag ytterligare en gammal tenta. Vi har fått tillgång till sex stycken så det är roligt att se hur man ligger till ungefär. Idag var vi iofs fyra stycken som diskuterade oss fram till svaren och frågorna var klart svårare än den jag gjorde igår. Men vi lyckades ändå med att klara godkänt iaf. Så det känns lovande inför fredag.

Väl hemma blev det en storstädning. Dammsugning, dammning, blomvattning (kom på nu att det är jag inte klar med... eller förresten, orkidéerna ska ha vatten imorrn...), diskning och lite undanplockning. Lagade mat, Köttbullar o makaroner blev det idag. Slängde även ihop ytterligare en kycklingwok att ta till skolan imorrn. Den var så lyckad idag så det får bli en repris imorrn. Är i skolan från 9.15 imorrn. Sen får jag se hur länge jag blir kvar, skulle gissa på tre-tiden...
Linda kom upp och lånade en gammal tenta och hon passade på att borsta Zorro också. Han fäller så mycket just nu, tror det kan bero på att det kanske ska bytas päls, nån som vet? Det behövdes iaf och han blev så fin. Tack!

Nu ska jag se på lite hockey, Skellefteå-Färjestad. Egentligen inte så intressant eftersom det känns ganska kört för Skellefteå men man kan ju titta iaf...

Ha det bra!

O.

Kommentarer
Postat av: Mia

har kissen bott in sig ännu..

Postat av: Linda

åh varsågod:) han gillar ju mig:P

2009-03-24 @ 20:22:57
URL: http://sotmongo.blogg.se/
Postat av: Linnea

Haha jag visste att dom tappade hår, men inte att man kunde borsta dom hehe... kanske ska testa på greger också *-)

2009-03-25 @ 08:34:16
URL: http://linneafager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback