Melodifestivalen...

Såg melodifestivalen igår för andra gången i år... Så om Måns och "rockarna" som vann sist jag såg inte kändes som några höjdare så är jag lite överraskad över vad jag tyckte om gårdagens bidrag. Agnes och Malena Ernman till final. Agnes kändes väldigt "Agnes-ig" och var väl faktiskt helt okej. Men det är mina tankar om den andra låten som överraskar mig. En operasång borde väl i vanliga fall frambringa någon sorts illamående men igår gillade jag faktiskt operalåten. Jag tror jag har börjat gilla opera och nu tänker jag hoppas att Sverige skickar henne till Moskva. Det hade varit häftigt med något riktigt annorlunda efter alla (tråkiga) schlager-pop-plast-låtar som låter likadana varje år. Finns ju tyvärr en sån låt i år också i Måns låt så jag hoppas bara att den inte vinner.

Ett problem vi fann i operalåten var dock att det kan ju bli svårt att sjunga med om de kör den i nån schlagerbar. Och det är ju faktiskt sant. Men samtidigt verkar man ju inte behöva kunna texten för att klara det. Det borde räcka med lite "Aaah-oo-ou-uaaaaoa-ala-lala"... Ungefär så. Är lite överraskad faktiskt eftersom jag inte retar mig på gårdagens resultat. Det måste nog vara första gången som jag håller med svenska folket.
Nej, nu är det bara att heja fram Malena till Moskva (om inte Lili o Sussie kommer från ingenstans, jaja, jag vet, schlager-pop-blabla... Men artister som en gång framfört "Oh Mama" borde ha en gratisplats i finalen... :p ).

Ha en bra söndag! Det ska jag ha, jag ska träna nu snart sen blir det städning och med tur lite plugg...

O.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag säger bara: Sweet kissin' in the moonlight! :D Synd att den inte kom längre.

2009-03-01 @ 20:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback