Strutsklubben :)

Igår var jag med några väl valda vänner till Strutsfarmen och käkade middag. Struts ofc. Det var riktigt trevligt. Helst eftersom vi var de enda som var där så det kändes som man var hemma och åt hos någon. Och att strutsarna sedan promenerade runt utanför fönstrena gjorde inte saken sämre medan vi satt och tuggade på riktigt goda bitar från deras vänner.
Konstigt att man inte varit där förut. Var riktigt bra!
Vi blev också medlemmar i den "exklusiva" Strutsklubben. De skulle skicka ut lite mail och infobrev nån gång nu och då. Sedan fick man en strutsfjäder och en bit av ett strutsägg också. Allt som allt en riktigt lyckad kväll...
Att jag inte höll på att hitta dit behöver vi inte gå in djupare på.
Fast till mitt försvar var det inte skyltat. Och den sista biten var vägen med "sörländska mått" snarare en smal skoterled där det var möjligt att framföra terrängfordon...typ...

Idag kommer mor hem från Malmö. Tydligen en timme tidigare än hon lurat i pappa. Han ville jag skulle kolla om det var några förseningar på flyget som kommer till Umeå halv fyra. Det var det inte... Eftersom det inte fanns något flyg som kom då. Utan det kom halv tre.. Typiskt mamma att snurra till sånt :p
Men medan pappa åker och hämtar henne och hennes kollegor så tänkte jag hoppa in hos farmor o farfar och hälsa på. Tror inte jag tänker förvarna de. Det blir mer spännande på det viset... eller jag kan ju slå en signal precis när vi ska åka...

Ha en bra dag allihopa!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback