Ibland är jag bara FÖR duktig... :p

Idag har jag bestämt mig för att inleda operation vårstädning. Nu tycker ni säkert inte det är så speciellt när man bor i en liten etta och det har ni förmodligen rätt i. Men jag känner mig ändå duktig. Finns ändå en hel del att göra. Ugnen, plåtarna, kylen, badrummet osv. Plocka undan vinterkläder. Skura golvet i hallen, blev inte gjort efter festen. Dammtorka. Nu har jag iofs gjort det mesta vilket känns bra. Har däremot ugnen, golvet och vinterkläderna kvar. Plus lite plock med saker som jag inte vet var jag ska förvara. Och de förbannade garderoberna, nu ser de ut som bombnedslag igen. Bah. Byta sängkläder. Usch, vad lång listan blev nu. Kanske borde ta en paus och gå ut en sväng. Vädret verkar vara helt okej, lite moln men ganska kallt bara elva grader. Brr...
Får nog ta tag i det senare idag. Jobbar som bäst på kvällen med sånt där.
Sen har jag ju statistiken som hänger över mig. Började ju så smått igår och det gick faktiskt bättre än jag trodde. Jag trodde jag skulle vara helt väck och inte kunna något. Men jag gjorde fyra uppgifter på en gammal tenta och lyckades faktiskt skrapa ihop tolv poäng. Att man kunde få 36 behöver vi väl kanske inte nämna. Men med tanke på hur lite jag pluggat trodde jag att jag skulle ha klart större marginal till ett g. nu var det "bara" sex poäng så jag blev positivt överraskad. Helt klart har föreläsningarna gett nånting iaf. Får se om jag tar tag i det sen idag också. Nu ska jag försöka ta mig ut idag. Igår var första dagen i år som vädret hindrade en att gå ut och ändå promenerade jag iväg till affären så jag har blivit en riktig "utemänniska". Älskar att komma ut och ta en promenad. Helst när man varje gång hittar nya fina ställen man aldrig sett förut :)

Ha en bra dag allihopa!!!

O.

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag vet, skäms på mig.. Men nu är det gjort.. Och skulle faktiskt kunna tänka mig att bo i Haparanda, det var en helmysig stad..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback