Ska det bli fint väder idag ändå?

Blir lite snurrig av alla väderprognoser. Min lilla väderruta på "skrivbordet" påstod igår klockan 18 att solen sken och det var 17 grader. Det var så långt från sanningen man kunde komma. Det var lika mörkt ute som vid nio på kvällen och regnet vräkte ner så bilarna utanför plöjde genom några centimeter vatten. Att det också blåste snudd på storm gjorde inte saken bättre. Att jag också blev lite sötsugen gjorde att jag fick springa 100 meter till OK och köpa lite gott. Var lagom blöt när jag kom hem igen... Men idag verkar vädret något mer lovande. Min lilla skrivbordsruta påstår att det är mulet men solen lyser in genom mitt fönster. Är ganska mycket moln men ändå.
Annars är Aftonbladets vädertjänst en favorit. Vädret tio dagar framåt är inte dåligt. Att det ändras från dag till dag behöver man ju inte bry sig alltför mycket om. När familjen kommer och hälsar på Onsdag-Lördag verkar det ska bli soligt igen. Inte den sommarvärme som var över Valborgshelgen men kring 16-17 grader. Däremot nästa söndag kommer värmen igen. 22 grader. Can't wait. Då blir det nog till att ligga ute och plugga. Är ju tyvärr (och samtidigt inte tyvärr) bara två veckor kvar nu till tentan... suck... Har ännu inte riktigt kommit fram till hur statistik fungerar men förhoppningsvis så släpper det lagom til den 25e.

Nu har jag kommit hem från en skön löprunda igen. Vädret är ganska perfekt, inte alls så varmt och fuktigt i luften och på marken gör det extra lätt att springa. Nu blir det in i duschen och sen kanske plugget får sig en omgång igen. Men jag tror inte det. Vet inte om jag orkar plugga idag också. Är ju ändå helg...

Ha en bra helg!!!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback