Vilken svårknäckt nöt...

Idag har jag mestadels tagit det ganska lugnt. Vädret har varit jättebra. Strålande sol och varmt. Har hunnit läsa en bra bit av min senaste bok. Flickan som lekte med elden. Stieg Larsson. Har bara läst Män som hatar kvinnor förut och såg nyligen filmen så det var dags att börja läsa de andra böckerna också.

Bion igår var riktigt bra. Oftast brukar ju filmer som bygger på en bok man redan läst vara en besvikelse men den här höll måttet. Änglar och demoner. Iofs var det länge sen jag läste boken men det kändes ändå som att den inte var likadan som boken. Utan att avslöja något kändes slutet inte alls som jag minns det. Eller någon som har sett filmen och läst boken som kan bekräfta eller dementera??

Nu på kvällen träffades grabbarna och grillade lite kött. Därefter hade en av oss ett gäng gamla kompisar som var och spelade brännboll någonstans. Så vi drog dit och lirade lite. Kom på nu att det ju är brännbollsyran i Umeå i helgen...? Men här i Västerås har vi inget sånt. Sedan svängde vi förbi hemma hos hans föräldrar och lirade lite volleyboll på gräsmattan. Imorrn har vi tänkt göra det i sanden på Lögarängen. Under dagen. På kvällen är det nämligen Stora Sommarfesten på Kåren. Vilket är detsamma som den sista festen för denna terminen. Sen blir det till att vänta till hösten. Åtminstone om jag förstått det rätt. Ska bli en kul dag och mest förväntningar har man ju på kvällen...Vädret verkar det inte gå att klaga på imorrn heller. 22 grader och sol hela dagen. På söndag 23 och måndag 26(!!!) innan det sjunker igen. Kan bli några härliga hängdagar i solen verkar det som.

Så till anledningen till rubriken. Har börjat kolla på hemresan till Övik kring första juli. Som det ser ut nu blir det den första jag åker upp. Tar tåget eftersom det visat sig väldigt billigt och också blir lättast då jag har katten som också ska med. Däremot blev jag velig på vilken tid jag skulle åka. Var inte så bra med tider. Det tar ändå 4,5 timme till sundsvall. Därfirån ska jag nog lyckas tigga till mig skjuts upp till Bjästa. Tittade först på ett tåg som gick kring halv åtta på morgonen. Vill komma iväg i hyfsad tid så man kommer fram innan kvällen liksom. Det skulle kosta 275 kronor. Men klockan 05.40 gick ett tåg som bara skulle kosta 95 kronor. Det kändes ju nästan som om det vore gratis. Kan det vara så?? Det negativa är ju att man måste upp så sjukt tidigt. Samtidigt så måste jag ju ställa väckare oavsett om jag åker halv åtta eller tjugo i sex. Så jag tror nästan jag har bestämt mig. Även om det "bara" är 200 spänn så är det ju ända 200 spänn... Hmm... Får sova på den nöten...

Nej, nu ska jag lägga mig och läsa nån timme innan jag somnar... Skulle egentligen vilja läsa hela natten så boken tar slut nån gång men det är nog inte så smart... Men ett par timmar borde ju kunna gå åt. Behöver ju inte kliva upp före elva imorrn iaf... Haha.

Nu har det återigen blivit ett maraton-inlägg. Men det beror på att jag har så mycket som händer hela tiden och att jag helt enkelt inte har tid att sitta vid datorn och blogga.
Saker som jag skulle vilja ta upp men inte hinner... Finns så många;
- Personen som spenderar en solig dag inomhus med att smörja in sig i brunkräm istället för att sola.
- En fisk som är piggare än nånsin
- En katt som är busigare och piggare än nånsin.

Godnatt!!!

O.

Kommentarer
Postat av: Mia

SJälv satt jag och kollade på brännbollsyran, men det var inte bara spelarna som blev brända.. Brända axlar och barm. Det svider som tusan, satt igår med en isklamp för att det skulle slute hetta.. dum är man som tror att man inte kan bränna sig mellan 8-10 på morgonen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback