Emoparty.

Hej allihopa :)

I fredags var det "kom som du inte är"-tema på Kåren. Vi bestämde oss för att köra Emo-tema. Så sagt och gjort. I fredags var vi ca 15 emosar som partajade. Började med förfest hemma hos Niklas. Kan mycket väl bli den nya "svart"-klubben här i stan. Rökmaskin, diskolampor, musik. Och alkhohol. Allt som krävs liksom.
vi hade sjukt kul och tog oss sedan också ut på Kåren.

Lördag vaknade jag inte bakis, vilket ju är bra. Istället vaknade jag förkyld. Och det är jag fortfarande. Tjock i halsen, svag röst, hosta. Kanske feber..? Har ingen termometer så jag lever i förhoppningen att jag inte har det...
Så glöggpartyt blev inställt för min del utan satt hemma nerbäddad i soffan med te och smörgås framför Robinson. Hängde också med i Modomatchen via nätet. Kul att de vann. Fortfarande iofs sist i serien men då kan det ju bara gå åt ett håll...

Idag har jag städat. Vilket innebär dammsugit och plockat upp de lager av kläder och annat som legat på mitt golv under helgen. Avslutade det hela med att plocka fram mina julgrejer. En ljusstake och fem tomtar. Alltid nåt :p

Vet inte om jag sagt det här tidigare men i fredags morse gick jag till polishuset här i Västerås för att skaffa ett nytt pass. Mitt går ut i januari och pga resplaner som jag och niklas har här innan jul så behöver jag ett nytt. Och så high-tech det har blivit. Fingeravtryck och allt. Minuset är ju att man får leva med "det vackra" kortet ett antal år. Är det 5 eller 10? Mitt förra var 5 iaf... Hur som helst. Åter till resplanerna. Vi fick i torsdags för oss att vi borde åka på en sistaminuten till Asien (Vietnam eller Thailand). Flygbiljetterna (endast flyg) är underbart billiga så vi kunde inte stå emot suget. Men eftersom jag inte har något pass som är giltigt i sex månader till var jag tvungen att fixa det. Så nu hoppas vi bara att jag ska hinna få mitt pass innan billigabiljetterna tar slut och så att vi hinner åka så vi är tillbaka innan jul. Så med lite flyt kanske jag drar till sol och värme i 14 dar nån gång i nästa vecka. Hur härligt låter inte det??? Jag tycker det låter helt enormt skönt iaf. Och som sagt bara att hoppas att det blir av.

I övrigt har jag inte så mycket att göra idag. Försöka kurera mig och hoppas att det inte är grissjukan. Inte så kul att åka utomlands om man blir liggande i flunsan. Men ligger nog hellre i den när man är i sol, värme och bad än här hemma i Sverige. Gråvädret tar ju musten ur en...
För er som är vän med mig på facebook; kolla in bilderna från Emo-festen. Kan vara kul att se. Så vitt jag vet är ingen av deltagarna på festen emos sen tidigare. Men nu kanske några av oss ramlar över till "the dark side" :p

Ha det bra!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback