Långkalsonger...

Jag har kommit på att långkallingar är extremt skönt att ha. Har börjat använda det när jag är ute på promenad och nu upptäckte jag att jag fortfarande har de på mig. Skönt är ordet. När man var yngre ville man ju inte ha det för det var ju lite töntigt, klent eller vad man nu ska kalla det. Nu när man blivit lite till åren har visheten fått ta över.
Men samtidigt kan det ju inte vara bra att bli beroende av de redan nu. Det är ju för tusan +6 nu på kvällen. Men det måste ju vara ovanligt varmt va..? Det jag vill komma till är hur som helst att det kommer ju behövas tre par långkalsonger, tjocka byxor och täckbyxor när temperaturen kryper ner mot -10. Och nyår i norrland då kommer jag ju behöva bygga in infravärme i kläderna eller skippa att gå utomhus helt enkelt.
Så för att detta inte ska ske är det nog lika bra att inte använda långkalsonger så mycket redan nu. Men det är ju så skönt!!! Bah. Och slutar jag använda de kommer jag väl bli sjuk. Jävla grissjukan som härjar. Jag har fortfarande inte vaccinerat mig. Iofs får jag ju inte det än heller. Men men...

Det är en annan sak jag kommit fram till. Om Sverige nu har löst det som så att vid en pandemi (som den här influensan klassats som) så ska alla medborgare ha vaccin (om sådant finns) så måste man väl kunna se till att få hit det snabbare. Tänk om den här influensan hade varit extremt smittsam och aggressiv. Att då bara hinna vaccinera riskgrupper och sjukvårdsarbetare innan v.50 när smittan bröt ut i Mars kan ju inte ses som godkänt. Eller? Jag tycker det är riktigt kasst iaf. Förut tyckte jag det kändes bra att man hade denna lösning med vaccin för alla men nu när man vet hur lång tid det tar känns det inte alls lika "säkert" längre.
Tänk vilket liv det hade blivit på vaccinationsställena om smittan varit riktigt farlig! Paniken för de som vill få en spruta men inte får för att de inte är en riskgrupp. Det värde som skulle uppstå på detta vaccin. Vilken möjlighet för kriminella. Nej, detta måste gå att lösa snabbare och smidigare. Bara att hoppas att de tar tag i detta så att vi när vi står inför en värre smitta än svininfluensan hinner vaccinera invånarna innan smittan dragit förbi...

Grattis pappa på fars dag förresten!! :) (igen...)

O.

Kommentarer
Postat av: pappan

Tack för det och tack för grattisringningen i dag ;))

2009-11-08 @ 20:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback