Modo - heart of hockey!!!

Jag har varit på födelsedagsfest nu på kvällen. Middag och allt. Hur nice som helst. Riktigt trevligt sällskap och faktiskt ganska skönt att det trots att man är onykter inte slutade på krogen. Istället sitter jag hemma och har en (tjock) katt som springer och leker runt fötterna.

Något som däremot så sjukt mycket får mig att sakna Örnsköldsvik är när jag läser om hur några Modospelare ställer upp och skänker Modo flera miljoner för att laget ska överleva ekonomiskt och sportsligt. Även om jag inte är någon fanatiker kan jag inte låta bli att bli stolt över att det är just i Örnsköldsvik och Modo som spelarna visar sånt hjärta för sin klubb. Fantastiskt. Och då ska man tänka på att Peter Forsberg och Markus Näslund inte öppnat sina "börsar" än. Skulle det behövas är jag säker på att de ställer upp. I vilken annan förening i Sverige existerar detta hjärta för sin moderklubb? Snacka om att den slogan som Modo införde som strax därefter fick sig en rejäl törn när laget underpresterade enormt nu äntligen visar att den passar. Modo - Heart of hockey! Även jag tyckte den var korkad men nu när man inser vilket hjärta spelarna har för sin klubb kan man inte annat än bli lite rörd.
Efter detta kommer jag stötta Modo helhjärtat. Fy fan vad skönt det är att vara från Örnsköldsvik - Modoland!! Kan inte tycka annat än att dessa spelare gör en enorm insats.
Nu ska man tänka på att dessa pengar inte är pengar de fått från Modo från början utan snarare från sina NHL-karriärer. Sanslösa pengar det måste snurra i den ligan. Men att de sedan kan ställa upp och skänka en del av dessa pengar till sin moderklubb, det är stort. Hur många av er där ute kan ärligt säga att ni skulle skänka massor av era besparingar då eran första arbetsgivare befinner sig i ekonomisk kris? Förmodligen ingen. Där snackar vi hjärta. Och i en så hockeytokig stad. Detta kan bara hända i Örnsköldsvik! Heja MODO.

Skulle vilja tillägga att det är kul att prata med syrran ibland. Saknar många av er där hemma ibland. Kom och hälsa på vetja!!! :D

O.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

haha, ja det är trevligt att prata med dig också :) om man haft mer ledig tid hade jag absolut kommit och hälsat på! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback