Heal the world... A tribute to Michael Jackson

Såg Idol nu på kvällen. Är lite ovant att vara hemma en fredag kväll.
HUr som helst var det Michael Jackson tema. Och snacka om att han var ett geni! Så tragiskt att han dött. Men samtidigt för hans minne kanske det var "bra". På sistone kom det ju inte mycket annat än skandaler och skitsnack om honom. Tråkigt att han aldrig fick göra sin avskedsturne. Hans musik kommer ändå aldrig att ta avsked. Den kommer aldrig bli "ute".
Jag minns så tydligt den där kvällen/natten i början av Juli när jag satt med mamma o pappa i stugan i fjällen och såg minnesstunden. Vilka känslor som visades den kvällen. Det jag minns mest är utan tvekan hans dotters uttalande i slutet "Pappa har varit den bästa pappan man kan ha, Jag älskar dig". Då var det nog inte många i världen som lyckades hålla tårarna tillbaka. Fram tills dess tror jag många, jag inräknad, såg det som att en av världens bästa genom tiderna gått bort. Någon man tycker sig "känna" men för oss kommer musiken alltid att finnas där. Men när hon yttrade de orden insåg jag att, "Fan det är någons pappa som gått bort, deras enda förälder är död".
Så här sitter jag nu ett par månader senare och skriver ett hyllningsinlägg till vår tids största artist, ett musikaliskt geni, en idol! Spelar Michael Jackson hits, just nu Heal the world. Fantastiska låtar, fantastiska texter, fantastiska budskap. Kan det finnas någon som inte gillar Michael Jacksons musik? Allt annat han "gjort" tycker jag man kan glömma. Jag tror han var en mycket ensam människa utan många riktiga vänner. Som reportern sa under minnesstunden, "Det här skulle MJ ha behövt höra medan han fortfarande levde". Varför ska vi alltid uppskatta genier först när de är borta? Varför inte ge de det beröm och stöd de förtjänar medan de fortfarande finns ibland oss? Jag tycker vi människor måste bli så mycket bättre på att berömma varandra! Om alla lovar sig själva att de ska berömma åtminstone en person varje dag skulle vi definitivt kunna "Heal the world and make it a better place".

Och där var man tillbaka i verkligheten. Spotifys reklampaus med Basshunter som pratar om sin nya skiva. Suck.

Hur som helst, tack Michael Jackson för underbar musik och för att du gjort världen till en bättre plats genom din musik!

O.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

fan va bra skrivet bror!! du är duktig på de där med känsla i texter... :) oj nu gav jag beröm idag, behöver alltså inte göra de nå mer idag då ;) vi ses snart! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback