Föreläsning och biljettförsäljning...

Titta här. Det trodde ni inte va? Två uppdateringar på två dar.

Idag inledde jag med föreläsning mellan 9 och 12. Mikroekonomi är det som gäller. Föreläsaren är nog den bästa vi haft hittills. Det är så enkelt att hänga med och han är så härligt engagerad. Kul.

Därefter hade jag planen att bara lugnt promenera hem. Eller vad säger jag, jag cyklade ju till skolan. Och därifrån också. Men jag hann bara ut på skolgården så blev jag ikappsprungen. Blev till att stå fram till 16 och sälja biljetter till Elbafesten som jag skrev om igår. Var ett ganska kul jobb och man får ju prata med så många som man aldrig pratat med. Och försöka sälja på de varför 120 spänn ska gå till denna fest. Inte så svårt eftersom det är den absolut bästa studentfesten och öppen för alla. Än så länge finns 600 biljetter. Endast ett fåtal är kvar så imorrn ska jag dit igen från 12 och kränga biljetter.

Anmälde mig och betalade för våran sittning som är på onsdag också. Mälekons sittningar brukar vara riktiga höjdare. "Tyvärr" är det bara vi i föreningen som verkar uppskatta de. Övriga föreningar och Kåren är inte lika förtjusta i oss. Därför ska vi inte vara på Kåren utan på ett annat ställe. Men Kåren får ju skylla sig själva när de dissar oss så totalt. Vi har väl inte skött oss jättebra, "det är alltid ni i Mälekon som gör bort er..." men vafan vi är ju studenter.

Våra rookiesar sköter sig extremt bra måste jag säga och de är de som ser klart gladast ut på hela skolan. Och verkar ha bäst relation med sina faddrar. Vi har ju ingen "bestraffning" eller "förnedring" överhuvudtaget i våran "nollning" utan det rookiesarna måste göra ska även vi faddrar göra. Jag tycker personligen det är jättebra och trevligt.

Imorrn kväll är det förfest med djungeltema och därefter Kåren. Jag har inte bestämt mig än om jag ska gå. Har inte tänkt klä ut mig iaf. Men kanske drar till förfesten ändå. Men då blir det nog svårt att "remain sober". Jag har tänkt satsa rejält på lördan istället. Det kommer bli så sjukt roligt.

Aja, nu ska jag slappa i soffan ett tag. Måste städa men jag har ingen lust till det så det kan mycket väl få vänta ganska länge. Hoppas ni får en bra kväll!!!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback