Grattis IMF!

Idag avgjordes Studentolympiaden här i Västerås. Min förening, Mälekon vann ifjol så vi hade stora förhoppningar att kunna bli första föreningen nånsin att vinna två år i rad. Inför den avslutande stafetten var vi tvåa och ner i vattnet för den 800 meter långa Svartånsimningen på luftmadrass var vi först. Tyvärr orkade simmarna inte hålla farten uppe utan vi tappade och blev fyra istället. Helt okej men lite besvikna var vi. 12 av skolans linjeföreningar kom till start. Vinnare blev dock ekonomer ändå. Våran systerförening IMF överraskade och tog hem allt. Kul för de och vi var hyfsat nöjda trots att vi missade pallen. Men vi har redan laddat om batterierna och satsar inför nästa år istället. Då ska vi ta tillbaka tuppen igen :)
Hur som helst har det varit en riktigt rolig dag med mycket glädje och tävlingar. Nu ikväll är det rookieavslutning på Kåren som gäller. Känns skönt att dessa två veckor är över även om det varit riktigt roligt. Och det kommer ju fortsättas styras upp Mälekonfester. Redan på onsdag kör vi igen. Då är det Kräftskiva som gäller.. Kul. Förutom att jag återigen missar min övningslektion som jag har torsdag förmiddagar. Men jag tror jag klarar mig utan den.

Nu måste jag få tummen ur och göra klart det här. Ska vara på förfest vid 19. Kommer utan tvekan att vara sen men jag bör nog snart vara klar ändå...

Ha det bra!!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback