Kul Kväll...

Idag har det varit biljettförsäljning till morgondagens stora Elbafest som stått på programmet. När jag till slut kom hem därifrån blev det grekisk sallad med grannen. Sen var det bara att stressa på för att hinna klä sig och ta sig ner till skolan till klckan 19. Det hann jag inte så det blev lite senare. Vi hade en fest med djungeltema idag. Jag hade först inte tänkt klä ut mig men jag ändrade mig när jag tänkte gå ut genom dörren. Drog på mig ett svart underställ, en svart mössa och band en svart slips som svans och vips så var jag en svart panter/puma. När jag kom till förfesten var det nån som hade svart ansiktsfärg så rätt vad det var hade jag en svart nos och morrhår målade i ansiktet. Efter en stund var det nån som smetade ut allt i ansiktet så niklas kom på den bra iden (eller var det jag..?) att måla hela ansiktet svart så rätt vad det var var också ansiktet svart. Det var ungefär då som folk började få svårt att förstå vad jag var... Råtta? Panter? Puma? Skunk? (!!!) Mörkhyad? Rasist? (!!! mer på skoj men ändå...) Sotare? Natt? Könshår? och en massa andra förslag... Jag försökte vifta på svansen så fort nån undrade och då fick de det oftast lite lättare...
Vakten i insläppet var jag lite orolig att han inte skulle släppa in mig eftersom jag var svart i verkligheten men "vit" i nyckelkortet... Han var dock på bra humör, skrattade och sa att "vänta så ska jag bara rita i legget med en tuschpenna...".
Överlag en riktigt kul kväll och imorrn väntar nog en a de absolut bästa i historien. Det kommer bli sjuuuuukt roligt. Jag längtar. Men först måste jag sova. Imorrn inleds studentolympiaden med volleyboll klockan 10. Jag måste heja för våra nollor har lite att leva upp till, vi vann ju nämligen hela tjottaballongen förra året... Men ingen press...

Nej, nu måste jag sova... Berättar mer om vad som händer imorrn... Om jag hinner... Förfesten lär börja vid 17-18... Båten ut till ön går 21.15... Sen är det PARTEEEY om gäller...

Godnatt allihopa!!!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback