Om man skulle ta och skaffa sig ett liv...

Det här med att undvika att plugga till varje pris börjar väl ändå gå väl långt nu Oscar! Nja, jag vet inte...

Hur som helst så har jag städat idag... För att undvika att plugga alltså... Nästa uppdrag som jag inte orkar kasta mig in i nu är att sortera om garderoberna. Är ju dags nu att byta från sommargarderoben till den mer vinterinriktade men den ser tyvärr ut som ett bombnedslag och såna är aldrig roliga att råka ut för. Att köpa en helt ny garderob vore extremt roligt. Men man har ju aldrig råd när man är student. Jag ska fasen ta mig råd nån dag nu och spendera upp lite pengar. Vad är det värsta som kan hända liksom? Att jag får leva på bröd och vatten några dagar? Är det verkligen så farligt???

Något som jag upptäckt är att det finns sjukt många bloggare där ute som har extremt komplicerade liv men som ändå får de att fungera så jäkla enkelt verkar det som. Mitt liv är så okomplicerat just nu så att det är på gränsen till tråkigt. Fasen vad gott det hade varit med lite intriger, stora problem och annat att sätta tänderna i. Det klart ett okomplicerat liv gör ju allting mycket enklare men jag gillar inte enkelt. Jag vill att det ska vara lite kämpa hela tiden. Att simma i motström är nog "my cup of tea". Så att man får kämpa för att få leva sitt liv som man vill och sedan nöjt kunna känna att "Fan, jag har klarat allt det här själv. Shit, vad bra jag är!". Jag får leva mitt liv precis som jag vill men det har gått så enkelt. Känns som att det måste komma en rejäl motgång snart bara därför. Kanske borde se till att inte klara tentan bara för att vakna till igen. För nu händer verkligen ingenting.
Känns som att allt i mitt liv börjar bli en vana nu. Samma saker varje dag. Är egentligen bara helgerna när man kan komma ut på lite partaj som det känns som att man lever.
Och vad har jag för nytta av att studera??? Eller snarare vad har jag för nytta av denna förbannade Mikro och Makroekonomi??? Jag längtar så enormt mycket till vårterminen då vi går in på ekonomistyrningen igen. Den här hösten är så enormt tråkig. Dagarna blir kortare och kortare, det blir kallare och kallare och plugget är sjukt tråkigt.
Jag behöver lite spänning. Det är nog fasen dags att man spårar ur rejält snart. Det hade varit kul. Spåra, spåra, spåra!!!

Men nu ska ni inte tro att jag är deprimerad eller så. Det är jag inte. Är bara vid en punkt i livet när man måste bestämma sig för om det är dags att bli vuxen eller om man ska skippa ansvaret åtminstone några år till. Just nu känner jag mig så vuxet tråkig men vill helst vara ungdomligt oansvarig och galen. Så det ska jag bli. Spåra denna helgen, spåra nästa med sittning på fredan och suparkryssning söndag-måndag. Gud vad roligt det kommer bli. Ge mig den helgen nu, TACK!!!

Att det sedan inte alltid är så positivt hemifrån Örnsköldsvik höjer ju inte ens humör alla gånger. Verkar ha gått väldigt snabbt på slutet. Känns som att man missar så mycket när man befinner sig så långt bort. Måste nog ringa sen idag för att snacka lite med farfar, det kan han nog behöva.

Jag har upptäckt att jag blivit lite personligare i bloggen nu på sistone. Trots att det var en av anledningarna till att jag drog ner på bloggandet i somras. Men nu känns det så skönt att få skriva av sig ibland. Sätta ord på alla tankar. Har haft denna bloggen sen Maj 2006. 3,5 år. Just nu är den riktigt bra att ha. Hoppas ni läsare också tycker det! :)

Ha en bra dag!!!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback