Slut på nollning, slut på energi, men inte slut på plugg...

Har haft föreläsning idag. Gick lite bättre att hänga med idag jämfört med igår. Igår var jag sjukt trött och orkade knappt hålla ögonen öppna. Men nu när man börjat återhämta sig från att ha varit fadder för världens roligaste nollning i två veckor är det så klart inte mer än rätt att det är kräftskiva imorrn kväll. Så man kommer tillbaka in i zombiestadiet igen menar jag. Att det sedan är föreläsning torsdag morgon kan ju inte bli annat än succé. Typ...

Till skillnad från de flesta andra jag känner så håller jag mig frisk. Eller jag intalar mig det iaf. Att man har ont i halsen och så ska ju inte få förstöra massa roligheter.

För att återgå till plugget så kan jag väl säga att jag än så länge inte hunnit plugga en sekund. Eller hunnit och hunnit. Är snarare orken och inspirationen som saknats de senaste två dagarna. Det är därför det känns så skönt att sitta ute hela kvällen imorrn och mumsa på kräftor och svälja lite alkohol igen. Så att man inte behöver ha dåligt samvete för att man inte pluggar på torsdag.

Vädret har verkligen varit bra de senaste dagarna. Bara sol sol och sol. Tyvärr är kvällarna och morgnarna väldigt kalla. Bara kring 5-6 grader. Så Kräftskiva utomhus kan innebära lite kyla. Blir till att klä sig som en michelingubbe...

Förresten, var det nån som såg "Svenska Hollywoodfruar" igår på trean? Haha, var inte det ett riktigt stört program? Jag kommer utan tvekan se det så länge det går men måste ju bara säga att det var ju inte många iq-poäng som lämnade sverige när de flyttade till USA. Eller som en klok man sa; "Genomsnittliga IQ i Sverige steg väl med ungefär 10 när de lämnade landet..."
Helst hon Anna Anka verkar ju ha ett så tråkigt liv. "Vill mannen bli avsugen varje morgon är det ju bara att ställa upp...", "Jag äter brosket på kycklingen för att inte få cancer", "Min barnflicka är ond och avundsjuk på mig..."Jag måste alltid följa med Paul även fast jag önskar att jag fick stanna hemma ibland. Men det får jag inte..."
Ungefär när hon berättade det gick jag från att skratta åt dessa "korkade" kvinnor till att tycka synd om de. Har de alltid varit sådär eller har USA gjort de till dessa människor? Som genomgått alldeles för många skönhetsoperationer, som har alldeles för stora bröst och som snarare ser ut som de "spänt upp" ansiktet varje månad i de senaste 20 åren. Varför inte åldras med värdighet? Någon operation kan jag tycka är okej men när 50-åriga kvinnor är lika fasta i ansiktet som 14-åringar ser det bara sjukt fel ut. Tyvärr... Men jag kommer sitta framför tv:n även nästa måndag klockan 21 och följa dessa kvinnors liv. Utan tvekan.

Nu ska jag nog ge mig ut på en promenad. Rastlöshet could kill you, ungefär...

Ha en bra vecka!!

O.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

lova att skicka ett sms o påminna mig 10 min innan programmet börjar nästa gång :) heh, verka som nåt för mig... *-) heh...

Postat av: Mia

Mrs Anka = desperat golddigger

2009-09-16 @ 13:51:50
Postat av: Linnéa

jo det är faktiskt skönt.. Men samtidigt vill man vara där.. Man känner sig så handikappad när man inget kan göra :/

2009-09-16 @ 19:18:21
URL: http://linneafager.blogg.se/
Postat av: Linnéa

kan inte :P men jag har ett personligt problem som jag är lite less på just nu. har inget med kärleken att göra. det är hälsan som är problemet :S

2009-09-18 @ 18:17:05
URL: http://linneafager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback