Fester och reflektioner...

Börjar med reflektionerna.
Jag har liksom en hel del andra inte kunnat låta bli att spekulera. Men innan jag går in på mina spekulationer måste jag säga att jag avskyr konspirationsteorier och sånt men nu kan jag inte låta bli. Vilka är oddsen att Uppdrag granskning i ett program där de totalt kör ner och förstör mina föräldrar väljer att namnge våldtäktsmannen och offret Oscar och Linnea?? Min mamma blir rejält utsatt av det som UG(uppdrag Granskning) väljer att plocka med ur den långa intervjun med henne, min pappa får extremt mycket skit eftersom han är högst ansvarig för den skola detta hände på. Ingen bryr sig om vad skolan ändå gjorde. Men det som känns så sjukt är när UG väldigt tydligt riktar skuldfrågan mot min familj och väljer att kalla de inblandade för Oskar och Linnea. Jag fattar inte hur detta kan vara en tillfällighet. När programmet sändes reflekterade jag inte så mycket över detta utan tyckte bara det var lite "komiskt" att de blev som det blev. Men ju längre denna historia rullat på desto mer har jag fallit inpå dessa teorier om att det från UG:s sida fanns en "tanke" bakom det hela. För som sagt, vilka är oddsen? Och ännu mer, hur stor är chansen att "seriösa" journalister väljer ett namn på gärningsmannen som kan kopplas till någon i samma klass. Jag är helt säker på att de kontrollerat klasslistan men ändå valde namnet. Jag börjar också som ni förstår fundera över varför dessa blev de valda namnen. Det är helt omöjligt att undvika konspirationsteorier...
Från början har jag bara skrattat åt alla som tagit upp att det blev dessa namn. Men allteftersom har jag inte kunnat låta bli att tänka ett steg till. Jag inser ju att detta måste vara en tillfällighet. Men tanken jag har om egentligen allt är ju; "Tänk om..."
Man tar ju alltid den där sista frågan. Förmodligen den som är skillnaden mellan de som i ilska skickar hot och de som tänker ett steg till och inser att medias bild inte är trolig. Det bör alltså vara en hälsosam tanke men ack så jobbig att tänka. För tänk om!

Hur som helst. Denna kvällen har varit rolig. Jag tog en Ipren för att slippa värken i käften och efter det är det bara öl som har gällt. Gött gött gött. Och så billig fylla det blev. Tror det är Ipren som är anledningen till det. Mycket folk. Roligt folk och rolig stämning.
Men nu är jag hemma. Trött (förmodligen Iprenens fel, i samarbete med alkoholen...) och kissnödig. Orkar inte krypa i säng än. Tänk om nån knackar på min dörr när jag ligger där sömnig och nästan naken. Då blir det ju pinsamt. Nej måste nog vara vaken ett tag till.

Avslutningsvis måste jag ju rapportera hur min bojkott av aftonbladet och expressen går. Bra faktiskt. Har inte kollat in på deras sidor men inser nu hur svårt det måste vara att typ sluta röka och sånt. Börjat skriva aftonbladet i adressrutan ett antal gånger men alltid hittills avbrutit mig själv och istället skrivit dn.se. Så deras besöksstatistik har förbättrats väsentligt. Riktigt skönt att slippa överrumplas av all skvallerjournalistik men samtidigt saknar man den. Men jag vet ju vad den gör mot människor nu på allvar så jag kan inse att det är en bra sak att hålla sig borta ifrån. Känns mycket bra för själen. Karman blir säkert rejält förbättrad och jag mår mycket bättre. Så är det nåt jag kan rekommendera mina läsare så är det att sluta läsa skvallerpressen och kvällstidningarna för det är i princip samma sak och inte riktig journalistik.

En annan fråga är ju hur fan ska man rösta i höst... Jag är så osäker man bara kan bli. Finns ett parti jag är hundra procent säker att jag inte kommer rösta på och det är Folkpartiet. Jan Björklunds deltagande i Debatt där pappa var med och han enbart hade UG som "källa" gjorde att jag tappade förtroendet för honom. När sedan hans partikollega, jämställdhetsminister Nyamko Sabuni, skickade ut ett pressmeddelande där hon anklagade skolan osv för det som hänt och helt tydligt bevisade att även hon bara hade UG som källa försvann min tilltro till Folkpartiet totalt. Den hade kunnat återvinnas om Sabuni valt att svara på det mejl jag skickade till henne där jag undrade hur hon kunde ta ställning utan att ha någon som helst insikt. Jag tog också upp att hon som politiker borde ju verkligen ha koll på att media inte alltid visar "rätt bild". Något svar fick jag aldrig. Inte konstigt tycker ni kanske då de lär få ett par mejl om dagen men om det är nåt positivt som ska lyftas fram så är det att moderaterna faktiskt svarar. När en politiker i Övik gjorde ett idiotiskt uttalande angående homosexuella i Övik mejlade jag moderaterna och fick svar inom 24 timmar. Det ska de ha eloge för. Tyvärr kommer Folkpartiets agerande göra det svårt för mig att ge alliansen något stöd i kommande val. Annat jag stör mig på är hur nöjd Jan Björklund verkade över att få kasta skit över just "Örnsköldsviks kommun" under Debatt. Kan tänkas att det var just för att Övik är styrt av sossarna. Många gånger under det programmet valde han att poängtera att det var just Örnsköldsviks kommun. Att kommunalrådet i Örnsköldsvik, Elvy Söderström, råkar vara en av de högsta sossarna i landet var nog en rejäl bonus för honom. Jag tycker iaf att sossarna har stigit i mina ögon efter detta, de har inte försökt skylla på regeringen eller nåt sånt utan bara stått för vad som gjorts och inte gjorts och tagit skiten som kommit. Det tycker jag är bra gjort. En jobbig insikt för mig när man just insett att alliansens politik gör att man får mer tillbaka på skatten osv. Men pengarna i fickan är ju inte det som avgör var min röst hamnar. Det har en viss del men inget avgörande. Kommer iaf med spänning att följa debatterna och se om alliansen trots idiotiska folkpartiet kan lyckas vinna min röst...


O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback