In my head...

Tjo läsare!

Idag spenderar jag dagen med plugg. Mitt liv fram till tentan kommer vara schemalagt plugg mellan 9-17 varje dag med lite raster och lunch och sånt. Igår började jag och det gick bra. Idag sköt jag upp starten en timme eftersom jag sov riktigt kasst inatt. Är förkyld, snorig ont i halsen och allmänt mosig. Men trots det har plugget gått superbt idag. Har kört igenom tre gamla tentor. De enda jag hade utskrivna. Googlade massor av ord och uttryck som jag inte hade koll på vad de betydde och ja det har helt enkelt gått riktigt bra. Är en sak jag inte förstår men det har jag gått om tid att lösa med mig själv. Sen gäller det bara att få ihop allt i huvet. Men på bara två dagar har jag gått från att känna mig helkörd till ganska hoppfull. Jag är så nöjd att jag bestämde mig för att satsa på denna första tentan och få sommarlov en vecka tidigare och även kunna lägga all energin på PM:et i Maj. Återkommer till Maj lite senare i detta inlägg...
Men allt går inte så bra längre med pluggandet. Redan igår kväll hade skolans kursplattform, Blackboard, kraschat och fungerade inte. På våran nuvarande kurs sida där ligger tre kapitel jag ska läsa till en Labb imorrn och även de övriga gamla tentorna. Men fortfarande har det inte börjat fungera. Så störande när plugget verkligen gick hur bra som helst. Och jag ska ju egentligen plugga två timmar till idag. Men nu vet jag inte med vad. Vill inte köra samma tentor två gånger samma dag för då lär det sluta med att jag kan lösa allt perfekt men bara för att jag har lärt mig alla siffror och lösningar och inte förstått varför jag gör som jag gör. Skit också. Aja, får kanske sluta tidigare idag då. Och hoppas att Blackboard börjar fungera. Kan läsa det på förmiddan imorrn annars. Börjar inte förrän 13.45 tror jag...

Undrar förresten om pollensäsongen dragit igång för har haft balkongdörren öppen idag och jag bara nyser och nyser. Iofs kan det bero på förkylningen också... Men tog min pollennässpray tidigare och det funkade hur bra som helst. Men det kanske funkar mot vanlig nästäppa också. Nån som vet? Tur att det är alpollenet som man är mest allergisk mot. Lite Björk också men de går ju över tidigt på året.

Okej, så till lite framtidsplaner. Åtminstone någon månad framåt.
På fredag är det valborg. Här nere är det ju Uppsala som lockar väldigt många. Men själv känner man sig lite för gammal. Ungefär två år för gammal. Så vi hade hoppats kunna återuppleva fjolårets succé med sol och varmt och grill på gräset utanför huset. Tyvärr verkar det inte bli lika varmt i år så vet inte riktigt hur det ska läggas upp. Veckan efter på onsdan (5/5) är det tenta. På kvällen är det först Linjeföreningens årsmöte. Jag har vissa planer på att ansöka till styrelsen till nästa år men har inte bestämt mig än. Måste fundera ut vilken post jag vill söka också... Den kvällen är det också tenta-/inflyttnings-/grillfest.. eller vad det nu var. Fest iaf... Kommer nog bli en riktigt festfylld vecka. För på torsdagen (6/5) åker jag till Karlstad för Ekonomkonferens och SM i ekonomi. Banketter och fester och tävlingar alltså. Vi är tre i laget men hela föreningens styrelse åker med för att delta i konferensen. Vi ska iaf spöa skiten ur sveriges elitskolor... Vi kan ju låtsas iaf. Är där till söndan(9/5). Den 12e är det sedan Stora Elba Festen på ön Elba utanför Västerås. Det plus att jag fyller år gör ju det till en lyckad träff. Får se vad det blir av det. 20e åker jag till Övik. Farfar fyller 90 så blir där uppe över den helgen och återvänder ner den 23e. Två veckor senare är det PM-seminarier och stora sommarfesten. Och därefter förhoppningsvis sommarlov. Dvs om jag klarar tentan nästa vecka annars blir det en extra veckas plugg.

Jaja, nytt försök att få något mer plugg gjort.

Ha det bra!!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback