Tillbaka i Västerås efter vecka i underbara Örnsköldsvik...

Idag återvände jag till Västerås igen efter åtta dagar i Norrland med familj och vänner. Har hunnit med en hel del. Fyra dagar med släkt. Två dagar med filmer och liten runda på stan. En dag med besök hos Näske Krog-ägarna, farmor o farfar och även Cissi och gustavs nya tillhåll fick sig ett litet besök.
Idag kändes det lite segt att bege sig tillbaka mot Västerås igen. Inte för att jag inte trivs här utan för att det nog var första gången som det fanns en "riktig" mening och betydelse att jag var hemma. Med allt som hänt tror jag det var bra för hela familjen att vi fick träffas och tänka så lite som möjligt på allt jävla elände.
På tal om det. Det har börjat lugna ner sig men min mamma har bytt telefonnummer (secret), hemtelefonen går inte att ha ikopplad på grund av nån idiot som fortsätter att ringa och alla journalister som ringer stup i ett. Så även till min fars mobil men den är iaf igång.
Som ni kunnat läsa i media idag och sett på de flesta nyhetssändningar så togs det idag upp kring de hot som min och andra ansvarigas familjer utsatts för den senaste tiden. De utsatta är främst rektorn på Bjästaskolan, skolområdeschefen (pappa) och hans familj, prästen och barn och utbildningsnämndens ordförande.

Det som gör mig extra upprörd är att folk tycker det är helt i sin ordning att det skickas såna här hot till dessa personer. På allehanda.se har det hittills kommit in två kommentarer där båda tycker att det är precis som det ska vara. Den ena menar att det är logiskt att hot skickas när folk är "upprörda" (så bara för att man är upprörd får man alltså skicka hot kors och tvärs??), den andra skriver bl a : "Tyck gärna va ni vill om mig å min åsikt, men ja bryr mig inte ett skit i att dom får dessa mail."
Jag fattar inte hur folk kan försvara när folk skickar dödshot eller hot om att våldta personen i fråga. Bara för att man blir upprörd är det väl inte på det viset man ska agera?? Eller är svenskar helt jävla bombade?
Det man skulle vilja säga till dessa personer är: Hur blir det bättre av att ni nu hotar människor precis på samma sätt som gjordes av de som trodde pojken var oskyldig?
Jag skulle inte tveka en sekund om jag fick chansen att diskutera med dessa personer men tyvärr är de väl alla för fega för att våga sig ut från sina sunkiga förortslyor med igendragna persienner och flugor i duschen.
Det är som om denna soppa aldrig ska få ta slut. Även om det lugnar ner sig skulle man så gärna vilja berätta "sanningen" för alla som inte själva kan använda sig av lite källkritik. Få de att inse att min familj inte är idioter.

Sen ska jag från och med idag aldrig mer besöka aftonbladet eller expressens hemsidor. Jag inleder en bojkott. Här kommer förklaringen till varför:
Expressen: Efter en intervju med min pappa vinklade de en intervju till att han skyllde mobbingen på flickans mamma. Trots att han tog upp det med de blev inget gjort. De är bara ute efter att sälja lösnummer. De har även behandlat mina föräldrar och övriga ansvariga på skolan på ett mycket dåligt sätt. Ingen djupgrävande journalistik för att ge en rättvis bild utan bara byggt på sensationshistorierna på varann och på det sättet tryckt ner ala inblandade ännu mer. Men inget av detta kommer ens i närheten av det Aftonbladet gjorde: Det är så hemskt att jag fattar inte hur de kan få göra något sådant. De satte på framsidan av sin papperstidning porträttbilder på rektorn på skolan, pappa, prästen och politikern. Det stod deras namn och en stor rubrik "DE SVEK LINNEA". Denna artikel är den som förmodligen ligger bakom typ alla hot som pappa mottagit. Inne i tidningen var sedan dessa bilder igen. Över ett helt uppslag med fullständiga namn. Kan någon berätta för mig hur detta kan vara okej? Inte ens brottslingar läggs ju ut med namn. Jag hoppas verkligen att Aftonbladet får extremt mycket skit för detta!! Så från och med nu är det dn.se som får ge mig det jag behöver när det gäller riksnyheter... Och det kommer nog bli skönt. Att slippa få all denna skräpjournalistik kastad över sig.

För att verkligen göra ett hopp mellan två världar måste jag ju ta upp hockeyslutspelet också. Tyvärr blev ju Skellefteå utslagna igår men jag har ett lag kvar att heja på i finalen nu. Djurgården. Sjukt kul om de skulle vinna! Och som om inte det vore nog för stockholmshockeyn så är AIK på elitserieplats i Kvalserien inför sista omgången på söndag. Snacka om att hockeyn i Stockholm gått från iskall till stekhet denna säsongen.

Nej, nu ska jag nog låta JohnBlund ta över. Godnatt!

O.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Att expressen bara var skitjournalistik har jag märkt länge, och tyvärr verkar ju aftonbladet inte vara bätre. Grattis till dn-valet, det lät klokt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback