Bloody mondays...

Men denna är inte alls så farlig. Är faktiskt ledig idag. Men det ihärdiga regnandet gör mig sjukt rastlös. Vem orkar göra nånting? Eller vem kan ta sig för att göra nånting? Eller vad finns det att göra?? Titta på och lyssna på regnet blir ganska snabbt ointressant. Istället fastnar man vid datorn. Kollar samma saker flera gånger och hoppas nåt nytt ska ha hänt de senaste tre minutrarna. Jaja, kanske borde ha sovit längre men samtidigt var jag i säng så tidigt igår så jag har nog ändå sovit nio timmar inatt. Drömde bland annat att jag var jätteförkyld så jag vaknade med känslan av att jag är frisk igen. Sen drömde jag att jag var i Rumänien(!) med ett gäng där jag inte kände igen någon och hade väldigt trevligt. Partaj i Rumänien var inte alls så pjåkigt. En riktig dröm skulle man kunna säga...

I eftermiddag hoppas jag att min o pappas tradition (den har genomförts en gång förut, för typ två år sedan men känns som det borde bli en tradition) ska bli av igen. Åka på Solänget (travbanan) och spela lite. Vi tar en hundralapp var och satsar typ en tia vinnare i varje lopp och den som har mest när man åker hem har vunnit. Ett mycket billigt nöje. Förra gången lyckades vi inte vinna en enda gång. Men ack så kul det var. I ett av loppen då var bara sex hästar med och både jag och pappa valde att spela på två hästar i det loppet. Det var endast två av de sex hästarna som tog sig i mål utan att galoppera. Ingen av våra fyra. Haha. Men men det är helt klart ett billigt och mycket prisvärt sommarnöje. Denna gången verkar vi kunna få med oss mamma också som inte gillar vädret. Fast det är inte säkert att det blir av. Pappa började nämligen jobba igen idag. Och eftersom det är eftermiddagstrav med start redan 15.00 så är det väl lite osäkert om han har något inbokat i eftermiddag. Aja, uppdatering följer... förmodligen...

Kanske blir en sväng ut i garaget på en stund också. Ska kolla igenom alla farfars oljor som är där just nu. Ska försöka hitta igen en som jag är väldigt förtjust i som farfar sa att jag skulle få. Men det är ingen som vet om den är där ute eller på någon pågående utställning. Så det vore verkligen lyckat om den finns kvar i familjens ägo fortfarande...

Denna vecka jobbar jag bara tisdag 10-19. onsdag 11-19 och söndag 12-19. Skööööönt. På fredag är det kräftskiva och på lördag inflyttningsfest. Håhå. Mycket att se framemot!!!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback