Lördag

Så var den sista helgen i Örnsköldsvik denna sommar inledd. Igår drog jag en sväng på stan efter att ha solat på förmiddan. Dock lite kyliga vindar och sedan också en del moln gjorde att diverse utförsäljningar i centrum lockade. En bokhandel hade gått i konkurs så där var det utförsäljning, fyndade en del block och mappar men även en ny skolväska. Converse med plats för laptop också. Bara strax över 200 spänn får ses som ett kap. Därefter promenerade jag vidare till Bergmans, av vissa utsedd till norrlands bästa herrklädesaffär. Tyvärr har ägaren tänkt satsa på något annat och ska därför sälja butiken. Så även där rejäl utförsäljning. Införskaffade två "bomullsbyxor" (ser mer ut som jeans), men i olika färger. En röd och en blå. De skulle kosta 1100 styck men såldes nu för 300 kronor styck. Lyckat nog så fanns det kvar i min storlek. Eller vad jag trodde borde vara min storlek. Så jag köpte de utan att prova. Något som visade sig vara lyckat då de passade mycket bra. Var väl lite långa men det löser jag med att för tillfället vika upp de. I framtiden kanske de får sys upp...
Så efter att ha spenderat strax under 1000 kronor på saker som skulle ha kostat mig 3000 gick jag till PhoneHouse (börjar bli stammis där utan att köpa nåt...) för att höra om min telefon. Åker ju till Västerås på måndag så personalen där tyckte jag skulle vänta tills jag kommer tillbaka till Västerås och då få de att få försäkringsbolaget att ge mig en annan modell istället. Något som tydligen bör vara väldigt enkelt...

Senare på kvällen besökte jag och pappa farmor. Något som kändes riktigt bra eftersom det utan tvekan var bästa gången jag varit där. Hon var riktigt pigg och positiv. Förutom sista halvtimmen men ändå skönt att se att den "gamla" farmor finns kvar :)

Nu ska jag följa med pappa in till byn och sen blir det fotboll i Sidensjö. Syrrans lag leder alltjämt division 3 och är på god väg att gå upp i sveriges tredje högsta damfotbollsserie. Laget heter KB65IF/NätraGIF/SidensjöIK. Inget man kastar ur sig en massa ramsor kring men men...

Ha en bra helg!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback