Storsjöyran anno 2010

Åh, vilken helg jag har haft. Helt galet bra. Jag är så nöjd.
Åkte i torsdags till Östersund för Storsjöyran och vilken yra det blev. Såg massor med bra framträdanden med mestadels artister jag inte lagt så stor vikt på men definitivt kommer göra nu. Bästa var nog Joel Alme (härlig sång inne i teatersalongen), Johnossis fantastiska uppträdande på stortorgsscenen efter att N.E.R.D ställt in, Hoffmaestros rejält speedade och helt enorma show nere vid storsjöns strand och hela yrans avslutningskonsert med Teddybears. Den sistnämnda kan mycket väl ha varit den som imponerade mest. Sen var Maskinen också riktigt bra, men jag kunde inte texten till "Undan för pundarn" utan trodde helt ärligt och sjöng också "Hon dansar pungdans"... Hmm...
Men vi hann såklart med massor med annat också. Förfester med Östersundsstudenter, Nordmandans - kan mycket väl vara det nya svarta, håll ögonen öppna nästa gång ni är på krogen så kanske ni får se denna fantastiska dans. Hundra besök (helt ärligt) på de olika krogarna längs stråket i jakt på någon DJ som kunde spela Maskinen. Gick trögt, fick bli Sandells terrassen istället. Två våningars "tält" där golvet var rejält i gungning, bokstavligt talat...
Myntades en hel del nya uttryck. Bland annat "Ut ur min partner" som kändes klockrent då det var just en Partner (Peugeot) vi färdades i. En riktig "sportbil"...
Men men tack till er som förgyllde denna helg! Imorrn börjar jag jobba igen. Känns faktiskt helt okej efter denna helg. Tror inte ens kloakarbete skulle kunna förstöra den känslan jag har. Just nu känns också Västerås och hösten enormt långt borta. Jag vill vara kvar i Norrland, jag vill vara kvar i Juli, jag vill vara kvar på Storsjöyran. Fan.

Nu blir det sängen. Ska försöka ta igen nån förlorad timmes sömn innan jag går igenom morgondagens arbete på rent lyckorus! :)

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback