Julklapparna är avklarade.

Puh. Lördagen närmar sig sitt slut. EN lördag som jag mest bara varit lite (eller mycket förvirrad). Låg först under täcket i soffan ett bra tag innan jag fick för mig att gå ner på stan och köpa sista julklapparna. Såg sedan på internet att lördag innan jul (dvs idag) är den värsta julhandelsdagen. Då tänkte jag att jag inte orkar trängas med folk på stan men då tog batteriet i tv-dosan slut och av någon anledning kan jag inte trycka på någon av knapparna på själva teven. Då kommer det upp en text nere i bilden; "FRONTLÅS". Hur tusan har jag lyckats med det?
Så för att få tag i batterier var det bara att bege sig ner på stan ändå. Hittade sista julklappen, och köpte mig batterier och en kalender för 2011. Så nu ska jag börja fylla i den. Det behövs. Börjar bli mycket kladd i den gamla.

Annars har jag haft en trevlig fredag kväll med gratis tacos på Sportbaren, öl och vin och snack och gemenskap. Inte så många kvar här nere längre så det blir inga större festligheter. Finns vissa planer på bio ikväll, får se hur det blir med den saken. Imorrn ska jag tvätta. Hämta upp resväskan och fundera över hur tusan allt ska få plats. På måndag blir det stor packnings-, städnings- och papperutskrivningsdag. För på tisdag är det föreläsning och sen hinner jag bara hem nån timme innan det bär av ut till Arlanda. Jag hoppas att det inte kommer vara så mycket problem då som det varit de senaste dagarna. Tycker synd om alla som fastnat på olika flygplatser i Tyskland, England och Holland med rejält försenade julsemestrar som följd. Tur att problemen ändå kom så här pass många dagar innan jul, hade ju inte varit roligt om det dragit in bara dagar innan jul och människor suttit fast på flygplatser över julhelgen.

Trevlig lördag kväll!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback