Julsittning.

Hej alla glada.
Jag har inte uppdaterat här i helgen. Men jag har en giltig orsak till min frånvaro. Det är nämligen så att i fredags kom det besökare från nordligare breddgrader. Riktigt kul. Helst eftersom jag fick tillfälle att släpa med de på studentlivet i Västerås absoluta höjdare. Sittning. Det var julsittning. 108 deltagare. Massor av alkohol. Sånger, tävlingar och dans. Och såklart massor av spännande utklädnader. Återigen tror jag att jag lyckades. Fick en massa kommentarer som: "Alltså, hur kommer du på alla dina utklädnader?" Och det borde väl vara ett tecken på att man lyckats, eller? Ni ska få se en bild såklart. För bilder skulle jag gissa att det finns gott om. Väldigt många som bara stoppade mig och ville ta kort, och trots blixtar så syntes min utklädnad ändå. Lyckat är ordet för kvällen.


Mycket enkel, och billig, utklädnad. De batteridrivna ljusslingorna kostade endast 29 kronor styck på ClasOhlson. Tips!

Igår blev det lugnare. Eller jag och mina besökare tog en julklappsrunda på stan. Hann med en hel del av de man behöver så nu finns det ljus även i den tunneln. Kvällen bjöd på rejäl grekisk sallad, vitlöksbröd, godis och två filmer som vi efter en hel del problem lyckades hyra på kära ICA Ettan. Shutter Island var riktigt bra. Komedin var väl inte lika bra men bjöd på en del skratt. Tyvärr minns jag inte vad den hette men ingen jag hade tipsat om ändå. Idag har jag följt besöket ner till stationen och lämpat av de på flygbussen. Sen spenderades fyra timmar på skolan med grupparbete. Inte alltför upphetsande men vi kom en bit. Men fortfarande alldeles för mycket kvar. På fredag åker en av gruppmedlemmarna (vi är tre stycken) till Sydafrika på semester så innan dess måste vi vara klar. Så därför har min lediga måndag, som jag brukar ha iaf, blivit en skolmåndag. 9.15 drar det igång. Lyckligtvis behöver jag ju bara ta mig till skolan här i Västerås så jag ser faktiskt fram emot det. Men tisdag, onsdag och torsdag spenderas förmiddagarna i Eskilstuna. Bara fyra såna dagar kvar nu innan jul. Och efter torsdag räknar jag med att inte ha något plugg alls att bry mig om innan det bär av norrut. Det känns alldeles för lockande just nu. Så hårt jobb i fyra dagar nu sedan mer eller mindre jullov. Och då bara att hoppas att jag mot förmodan fick ihop tillräckligt med poäng på senaste tentan för att slippa behöva plugga till den också efter nyår. Men det är verkligen inte något jag räknar med.

Nu har jag sett ikapp mig på Paradise Hotel och också sett senaste Robinson. Så nu kan jag somna med gott samvete. Vi hörs när vi hörs och vi ses när vi ses! :)

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback