Life is good. And stressful.

Denna vecka får en verkligen att känna att man lever. Iofs använde man väl inte helgen till att vila upp sig för slutspurten innan jul"lovet". Fest torsdag, fredag, lördag OCH söndag. Igår var jag iofs ledig på dagen. Men vad gjorde jag egentligen? Minns inte alls. Det var iaf gästföreläsning från Riksgälden 17.00. Riktigt bra och intressant sådan. Därefter gick vi på Grekiska Kolgrillsbaren och käkade Souvlaki. Sedan blev det julgransbyggande, en hel del lim-sniffning (ofrivillig...) innan det sent igår blev dags för sängen. Idag var det upp tidigt och iväg till Eskilstuna...

Introduktion till Associationsrätten stod på schemat. Samma lärare som förra kursen så det känns väl inte tokmotiverande. Kom hem för två timmar sen och om en halvtimme sätter vi oss i en bil och rullar återigen till Eskilstuna. Det är Grant Thornton som idag bjuder in oss på studentkväll. Vi har turen att bli bjudna på mat och vin/öl. Det gillar vi studenter. Vi räknar med att rulla från Eskilstuna vid 20-tiden ikväll. Då blir det raka spåret tillbaka till Västerås och ge sig på julgransbyggandet igen. Det är ett heltidsarbete. Gissar på att John Blund kommer infinna sig väldigt sent även idag. Och imorrn är det återigen upp tidigt för föreläsning i Eskilstuna.

Som om det inte vore nog har jag ärenden på stan när jag kommer tillbaka därifrån och sen mellan 17-20 har Swedbank informationskväll på Kåren. De bjuder på baguette och öl. Alla vill bjuda oss på öl nu.
Därefter blir det sittningsplanering och återigen sent i säng. Och såklart upp tidigt på torsdag för att åka till Eskilstuna på föreläsning. Tillbaka till Västerås och plugga ett par timmar innan det klockan 16 är Mälekons höststämma. Och sen är väl risken att vi bara av farten firar de nyinvalda styrelsemedlemmarna. Och sedan vaknar ganska tidigt fredag för att städa och sånt innan jag får besök från norr. Kommer bli riktigt kul. Extra kul då det på kvällen är Sittning. Med jultema. Förfesten börjar visst redan 15. Fast jag och några till måste vara på Kåren vid 18 och dra bord och duka lite. Sen drar det igång 19. Och sen på lördag hoppas jag hinna med lite julklappsshopping?! Vad sägs? Kanske(!!) fest på lördan? Tror nog de flesta kommer vara nöjda men nåt går nog att skramla fram. På söndag åker besöket norrut igen och jag drar efter det till skolan för att plugga.
Det råkar vara så att vi har ett grupparbete som ska redovisas den 4/1. Men en av gruppmedlemmarna är i Sydafrika 17/12-3/1. Och vi andra två åker hem till respektive hemort 19e och 21e.

Det är alltså 14 dagar till hemresa idag. Hur trött kommer jag vara då? För nästa vecka kommer säkerligen vara lika fullspäckad som denna... Men som sagt Life is good. och stressigt....

O.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

haha, jag har tillomed skrivit in i kalendern min att jag ska julshoppa på lördag haha... Vi måste kolla upp din lever sen också btw...

Postat av: Oscar

Schhh. Här kollas ingen hälsa innan fyrtioårsdagen :)

2010-12-07 @ 23:03:58
URL: http://oscarfager.blogg.se/
Postat av: Linnéa

nä precis, då säger läkarna att du har en lever som en 90 åring ;) ;)

2010-12-08 @ 17:54:28
URL: http://linneafager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback