Åh, stackars öde.

Inatt invigs OS. Men det har inte ens hunnit börja så är tragedin ett faktum. En stackars georgier, 21 år gammal, som skulle tävla i skeleton(?), bob(?). Vet inte riktigt vad det heter. Hur som helst. Under träningsåket för bara nån timme sen missade han i en kurva och slungades i 140 km/h ut från banan och in i betongpelarna. Sanslös krasch. Trots återupplivningsförsök på platsen var han död när han anlände till sjukhuset. Hur kan sånt hända? Hur kan man bygga en bana så korkat så att de tävlande riskerar att flyga ut i betongpelare när det går så fort? Innan beskedet om att han avlidit kom så hittade jag kraschen på youtube. Jag önskar att jag inte gjort det. Fy fan vilken krasch. Hoppas dessa klipp försvinner på momangen. Sedan snurrade jag in på aftonbladet och tro fan om de inte kavlar ut bilder på den blodige georgiern liggandes bredvid banan. Är inte det lite respektlöst? Han dog ju för fan! Usch, jag önskar att jag inte kollat det heller. Rodel hetter det förresten kom jag på nu. Det förbundet sitter iaf i krismöte. Träningen är inställd och hur ska denna gren kunna genomföras nu? Jag vill fan inte behöva se fler aktiva, yngre än mig till och med, dö i onödan. För onödigt är det verkligen.
Undrar hur de genomför invigningen inatt nu. Något måste de ju göra för att hedra honom. Jag får nog ställa väckaren och kliva upp till 03 inatt och se invigningen. Inte bara för att se hur de hedrar honom.
Jag vill ju se hela spektaklet. Och framförallt se Peter "Foppa" Forsberg bära den svenska fanan. Men det har som kommit lite "smolk i bägaren" nu kan man säga.
Till råga på allt så tänkte jag skriva att min förkylning går åt rätt håll men nu är huudvärken och febern nog tillbaka. Konstigt att jag känner mig fräschast på morgonen och sämre och sämre under kvällen. Får ta en alvedon och kura ner i soffan. Och sen sängen... Aaaah, sova...

Men RIP, och hoppas vi slipper fler liknande olyckor under detta OS! Ett antal dopningsfall känns ju som en piss i mississippi i jämförelse...

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback