Idag ler gudarna mot mig.

Har inlett dagen med ett träningspass på friskis. Men det är inte det som ligger bakom rubriken.

För första gången under 2010 har vi plusgrader i Västerås. Bara en men ändå. Tyvärr så regnar det och det är inte så nice. Så som ni förstår är det inte heller det som ligger bakom min rubrik.

Så här kommer då dagens bomb. Västerås flygplats som ligger bara några kilometer från city har sedan tidigare haft trafik till London, Barcelona och Düsseldorf med Ryanair. För någon månad sen fick vi veta att City Airline startar upp reguljär trafik mellan Västerås och Göteborg Landvetter. Men så långt tycker ni väl inte att det är något skäl till att jubla. Helt sant. Men för några dagar sen kom det fram att City Airline skulle starta upp ytterligare en reguljär linje från Västerås. Man kunde väl tro att det skulle bli typ Malmö eller Köpenhamn. Men idag stod det på tidningens hemsida (VLT) att det nu var officiellt vilken den nya destinationen är. Och det var det som fick mig att jubla. Från den 19:e april kommer det finnas en direkt flyglinje mellan Västerås och Umeå. Det kommer ju göra mina hemresor ultra snabba. Men jag måste erkänna att jag trodde priserna skulle vara lite för höga MEN jag kollade upp det. T o r Västerås-Umeå kostar 788 kronor!!!! Jag blev alldeles till mig. Fantastiskt. Det är ju billigare än från Arlanda. Helt crazy är det. Hoppas linjen överlever bara så man kan använda sig av den i framtiden. Blir nog bra konkurrens för Umeåbor som vill till Göteborg eller vidare ut i Europa. Eller varför inte för alla mia vänner som vill hälsa på mig i Västerås?? Ja ja ja...
Jag blev iaf så glad så jag var nära att boka en tur norrut bara för att. Haha. Nej, nu ska jag kolla upp vad det kostar att ta bussen ut till flygplatsen här. Fast nu när jag tänker efter kommer jag ju på att stadsbussarna går förbi flyget. Oooooh, bara 20 kronor alltså. Åh, vad glad jag blir.

Haha, ni märker kanske att jag har lite att roa mig med men det här är stort! Det enda som skulle varit bättre vore ju om det fanns en linje till Örnsköldsvik men det inser jag är helt orealistiskt...

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback