Sommaren rullar på...

Sitter här hemkommen från en lördag på jobbet. Har varit halvmycket att göra idag. Ganska normalt mycket folk men tror de spenderade mer pengar än vanligt. Och sånt är ju alltid kul. Roligare att servera förrätter, snapsar, cognac, whiskey, oxfile, röding och efterrätter än att servera hamburgare eller köttbullar även om folk så klart får äta precis vad de vill...

Jag jobbar imorrn också. Hur det ser ut nästa vecka vet jag inte riktigt. Är lite dåligt med schema för min del. Ska dock se till att jag är ledig några dagar under nästa helg. Känns som att varannan helg får räcka under denna sommaren. Men vi får väl se om det är genomförbart. Det får det nog lov att vara... Tycker jag...

Annars är det bara fint. Jag lever och frodas. Tänker mycket på hur jag ska göra med utlandsstudier men jag har ju typ ett halvår på mig. Med planering och ansökningar och sånt. Det känns enbart roligt att ha något sånt stort äventyr kvar att se framemot innan det stora äventyret "vuxenvärlden" med fast arbete och sånt väntar. Shit vad mycket roligt man har att se framemot under de närmsta åren.

Nej, nu ska jag slappa framför teven ett tag. Sen blir det sömn. Och ytterligare kanske en varm dag på jobbet imorrn. Men det verkar som om vädret inte riktigt ska bli lika bra imorrn. På sätt och vis känns det bra. Skönt att det inte blir såå tokvarmt. Inte lika kul dock om det innebär att det blir ostadigare nu ett tag. Jaja, hejdå.

O.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Håller med - mkt roligare att både laga och servera typ snyggt upplagd oxfilé än den eviga carbonara pastan typ :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback