Dagens yrke: "Gatumålare"

Missförstå inte rubriken. Jag har idag målat på trottoaren utanför Kåren. Alltså på asfalten. Vi förbättrade Mälekons logga som under året slitits av vädrets makter och promenerande människor - och djur. Det var ganska pilligt eftersom den är ganska detaljrik. Tyvärr hade jag inte hittat kameran innan jag åkte iväg på detta så någon bild kan jag inte ge er idag. Kanske kommer ihåg det imorrn.
För jag hittade kameran senare. Vet inte om jag törs berätta var den var. *host* mitt på köksbordet *host*. Typ det enda stället i lägenheten som var städat. Ännu en anledning till att inte städa. Det är där man har det städat som saker försvinner... Om det säger mer om hur det ser ut när det är stökigt hos mig eller hur det ser ut när det är städat vet jag inte...
Hur som helst ska jag bjuda er på lite bilder som jag utlovade imorse. Vi börjar med en bild på gräsplätten här nedanför där jag spenderar dagarna när det är varmt och soligt utomhus. Tyvärr försvinner solen bakom hus och träd vid åtta så ingen sol där just nu. Men ni kanske kan förstå ungefär hur det är?

Lägg märke till de ljusa fläckarna. Det är lite som när man är ute i skogen eller på en äng och typ en älg har legat och vilat. Det höga gräset har plattats till av soldyrkande studenter i detta fall. Ett litet bevis på hur högt gräset faktiskt är. Men enligt säkra(?) källor är gräsklippningen igång på studentboendena i Västerås. Vi väntar med spänning...


Köpet som jag pratat så mycket om. Min brassestol. 99 kronor på OK är väl inte billigt men det får duga :)


De dagar det inte är så varmt ute men solen ändå skiner funkar det att öppna balkongdörren och sätta sig där. Solen lyser in mellan ca 10-16.30. Alldeles lagom för att hinna bränna sig om det skulle vara så. Och utsikten går ju inte att klaga på...


Som sagt...


Attans, trodde min "sjöutsikt" skulle synas bättre. Men den stora björken, precis till höger om den nästan vid toppen ser ni några snuttar av Mälaren. Och, ja, det är månen. Bilden är någon vecka gammal... Den sista som togs innan kameran "försvann" på köksbordet...


Ett av mina senaste inköp. Tänkte att jag inte har några somriga skor så jag köpte dessa. Riktigt sköna men jag insåg när jag fått hem de att jag visst har ett par somriga skor. Men det skadar ju inte med två...


Dessa köpte jag förra våren "eftersom jag inte hade några somriga skor..."

Eftersom jag fortfarande inte fått tag på solskydd (läs: inte orkat gå ner på stan...) har jag inte kunnat spendera hela dagarna i solen. Men färg får man ändå.

Som sagt... Men jag är lycklig för nu har jag äntligen den där "kliande" känslan och att man "fryser" när t-shirten fladdrar lite... Aaaaaaah, sommar!
Och nej, det är inte så jag alltid har på mig mina t-shirtar...

Imorgon har vi seminarium och efter det är det sommarlov. Då blir det en sväng ner på systemet. Sen hem och sola. Kanske nåt roligt på kvällen, får se. På lördag är det iaf "Stora Sommarfesten" på Kåren med inledande "Köfest" redan klockan 15. Och SMHI och yr.no utlovar bra väder. Kan ju inte misslyckas... Sen ska det bli fint väder på söndag vilket skulle kunna innebära bakishäng på gräset, kanske med onlinepizza och solbränna. På måndag ska det också bli fint vilket innebär ännu mera sol. Däremot ser tisdag och onsdag ut att bli skakiga. Så det passar nog bra eftersom det kan behövas rejält med tvättande och städande och packande innan jag åker till Örnsköldsvik på torsdag morgon. Bara en vecka kvar alltså...

Ha en bra kväll!!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback