Händelserika dagar...

Igår var det begravning för farfar. Det var en mycket fin tillställning i vackra Själevads kyrka strax söder om Örnsköldsvik centrum. Men oj så skönt det känns att den dagen nu har passerat. Nog med tråkigheter.

Idag kommer det en drös (läs: 5) vänner från Västeråstrakten för att stanna här över helgen och fira midsommar. Kommer också en större drös (läs: ca 14) gamla övikskompisar imorgon för samma ändamål... haha... Så ungefär 20 glada människor ska samlas här i Sörsvedje och ha poolparty, sillunch, grillat, midsommarfest och massa skoj ihop.
Jag har spenderat dagen fram tills nu med att klippa gräset. Tar sin tid att klippa 4000 kvadratmeter... Men jag tycker det är roligt att snurra runt med "lilltraktorn" bland träd och sten och massor av gräs. En liten biverkning av detta är att man efteråt är i princip täckt av diverse insekter av olika slag.

Har insett att jag blivit "av-datoriserad" sen jag kom hem. Jag får typ kramp i fingrarna och handlederna får ont bara av att skriva detta lilla inlägg.

Senare idag blir det in till stan för att köpa lite vin (kom förslag om vinbrännboll så då kan det behövas en bag...) och även massa mat. Har tänkt vänta tills jag får hjälp med mathandlingen från de som kommer söderifrån. Hoppas gör jag att de hinner hit innan systemet stänger idag (19) så jag slipper åka in två gånger... Ja, i-landsproblem men ändå ett problem.

Nu ska jag hjälpa mamma o pappa få in det sista i bilen. De åker till fjällen idag med en hel del grejer till stugan. Bland annat har de med sig hela köksinredningen med ugn, spishäll, kyl och frys samt skåp och sånt... Tur då att vi har farfars peugeot (minibuss typ) och släp som rymmer mycket!

Ha en bra midsommar!!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback