Snart midsommar...

Så var man då ledig igen. Blev inte riktigt som jag trodde denna veckan. Egentligen skulle jag bara jobba måndag, lördag söndag. Det blev dock onsdag torsdag också. Men inget att klaga över. Mer pengar i fickan ju! :p

Hur som helst har jag en förbannelse som vilar över mig. Och det är att så fort jag är ledig en dag om sommaren blir det aldrig fint väder. Idag är jag ledig och som tack för det vräker regnet ner. I onsdags när jag skulle vara ledig var det strålande sol men strax innan 11 ringde chefen och eftersom någon blivit sjuk undrade hon om jag inte kunde komma in. Och det gjorde jag ju såklart. Så där har ni. När jag ser vädret och vet att jag är ledig en dag som det ska bli sol är det nästintill säkert att jag kommer behöva jobba den dagen ändå. Däremot gäller denna förbannelse inte de dagar jag har något inplanerat. Så på onsdag (begravning) och torsdag-söndag (midsommarbesök) kommer det säkert bli fint väder. Jag har förresten sett att de utlovar bra väder under midsommarhelgen. Hoppas de inte ljuger, för det gör de ju ibland!

Är ledig på måndag också men gissar på att det nog blir dåligt väder då. Bara så ni vet att om ni ska planera eran semester och vill veta när det är bra respektive dåligt väder är det bara att höra av sig så delar jag mer än gärna med mig av mitt schema, självklart för en symbolisk liten summa...

Nu ska jag titta lite mer på mina lila jeans/byxor och fundera ännu mera på om de går att sy upp. Sånt borde väl inte vara alltför svårt?? Tänk om man ändå kommit ihåg hur det funkade när man satt där vid symaskinen på slöjden i mellanstadiet...

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback