Bjästahistorien...

Måste väl uttala mig idag igen.

Vad har hänt sen programmet gick? Jo, mediadrevet i Sverige har riktats mot mina föräldrar. Pappa har suttit i intervjuer hela dagen. Inledde med Gomorron Sverige 07.15 imorse och avslutade med Debatt i SVT nu på kvällen.
Min mamma har fått utstå oförtjänt mycket skit. Min syrra. Alla dessa är personer som inte ställde sig bakom pojken som många andra gjorde. Ändå är det de som får skit.
Jag hatar hur media bara har antagit att skolan inte gjort nånting vilket fått väldigt många i Sverige att rikta väldigt hårda ord mot de som jobbar på skolan. Skolan hjälpte till. Skolan tog ställning. Skolan gjorde allt de kunde.
Det som gör mig mest förbannad är att människor som inte förtjänar skit är de som får den. Är det någon som folk borde kritisera är det väl pojkens mamma, bror och andra i hans närmsta krets som varit de som lett hela denna mobben. Skolan har försökt men de har inte kunnat få stopp på den.

Att det förekommer hot gör det hela ännu värre. Det gör mig väldigt besviken på folk. När vi nu lyckats vända opinionen kan folk ändå inte låta bli att starta en mobb åt andra hållet istället. Hur fan tänker vi människor egentligen??

Och alla dessa grupper som nu cirkulerar på Facebook. Jag gick aldrig med i Facebookgruppen för "Fria Dennis" eftersom jag redan då var säker på att han var skyldig och att folk ställde sig på hans sida äcklade mig. Jag tog bort de vänner jag hade på Facebook som gått med i gruppen eftersom jag inte längre hade något förtroende för de. Men det var allt jag gjorde. Kanske skulle man ha tagit diskussionen med dessa personer. Men jag har aldrig riktigt kunnat det när mina föräldrar hela tiden haft så framträdande positioner i denna soppa.
De grupper som nu finns är inte mycket bättre. Ingen av grupperna är fria från "smutskastning". Antingen ska hela skolledningen och personalen avgå. Prästen ska avgå. Eller så är det ännu grövre anklagelser. Eller så tror folk att skolan inte gjort nånting för att hjälpa flickan.
Jag kan inte gå med i grupper som bygger på smutskastning och lögner. Jag stöttar flickorna genom att inte driva smutskastningen vidare - åt något håll.

Skulle vilja vräka ur mig extremt mycket grejer här som hänt min familj senaste dygnet. Men det kan jag inte. Så jag har istället plågat niklas o linda ikväll med att vräka ur mig allt. Känns bra att kunna snacka om det med människor som är intelligenta och kan dra bra egna slutsatser efter att ha kontrollerat all fakta. Tack till er! Och tack Niklas för våfflorna!! Mumma.

Sedan lite politik innan jag somnar. Först är Jan Björklund (fp) skolminister med i Debatt om detta fall och den enda "research" han har i bagaget är Uppdrag Granskning. Han har inte kollat upp något på egen hand så han vet egentligen ingenting. Skamligt av en minister...
Som om det inte vore nog har Nyamko Sabuni (fp), jämställdhetsministern, gått ut med ett uttalande om att skolpersonalen borde skämmas som inte gjorde nånting. Återigen en minister som officiellt tar ställning utan att ha kontrollerat fakta. Det tycker jag är dåligt. Som politiker borde man definitivt veta om att media inte alltid ger rätt bild.

Sedan har, enligt Expressen, Aftonbladet, allehanda.se, rektorn på Bjästaskolan samt min mamma(?) anmälts till Justitieombudsmannen för det som sas i programmet. Och när man vet allt som ligger bakom kan jag inte annat än tycka synd om min mamma. Hon är världens bästa!!
Och att pappa får kämpa som nån "bov" i program efter program för att försvara skolans insatser kan ju inte heller vara kul. Hoppas bara alla ansvariga på skolan orkar med de närmsta dagarna och veckan fram till påsklov för sen kommer det lugna ner sig. Jag vet att ni gör ett fantastiskt jobb!! Oavsett vad folk i Skåne, sthlm osv fått för bild av er!!

Sedan avslutar jag med en rolig nyhet. Fick lite mer info idag angående min idé om att plugga lite i Kina. Förmodligen kan jag läsa nästa vårtermin där. Då det blir lite restintagningar. Men jag får kolla upp lite vad det är för något man får läsa då. Om det går att läsa något intressant i en termin. Jag är väldigt sugen på detta!

BAH! Nu började reprisen av Uppdrag Granskning. Stängde av teven... Ska lägga mig nu. Imorrn vid halv nio ska jag iväg till gymmet och göra av med lite aggressioner.

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback