Damn, those blizzards...

Tränade imorse. Promenaden dit och hem var intressant. Vi i Mälardalen har nu drabbats av stormen Xynthia. Snö som vräker ner. Stormvindar så snön yr. Vem trodde att våren var i antågande!? För så dum är man väl inte varje år att man tror våren just skulle vara en månad tidigare i år?

Hur som. Funderar på att ta tillbaka berömmet till skottning och plogning här. Fast det vi upplevde idag på väg till skolan var nog mer bara en hinderbana. Mitt på en gång-/cykelbana täcktes hela banan av en 1,5 meter hög ploghög. Stopp alltså. Det sjuka är att det inte var liksom i början av banan utan de som skottade måste ha kört sina små traktorer typ 30 meter och sen fått backa tillbaka. Så det var lite bergsbestigning. Egentligen var hela vägen till skolan mer eller mindre äventyrlig. Hemvägen blåste det ännu mera. Men nu sitter jag inne i lägenheten och njuter av att titta ut på snön som yr. Neråt, hitåt, ditåt, uppåt och allt annat...

Imorrn har jag inget alls på schemat. Blir nog till att städa och röja här hemma för på onsdag är det en fullspäckad dag. På morgonen är det traditionsenlig träning på friskis. Föreläsning på eftermiddan. Nej, förresten, Lab är det. Dvs jobba med inl uppg i Excel... Och sen på kvällen kommer mor, far och lilla Babsan och hälsar på. Mor o far åker sen till Thailand på torsdag, nej jag är inte bitter.... Jag får iaf behålla Babsan (som är en katt...) medan de är borta.

Hoppas ni får en bra vecka :) Här i Västerås är det visst sportlovsvecka nu. Det vet jag ju att det inte är uppe i Övik, och vilken student har sportlov liksom?? Inte jag iaf...

O.

Kommentarer
Postat av: Anonym

och vad hände då med kattallergin? var det bara för att få lite medömkan kanske? eller har du ångrat dig bara? (:

Postat av: Oscar

Haha, nja, kattallergin är kvar. Men det är ju mysigt med sällskap :p

2010-03-01 @ 19:44:28
URL: http://oscarfager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback