Håhå, ont ont, men ändå inte så ont...

Idag har jag så varit till käkkirurgen och fått två visdomständer utplockade. De i nedre käken växer helt fel och därför måste de bort. Kirurgen tyckte att de i övre käken inte gör nån nytta så vi tar de med. Så nu har jag inga visdomständer kvar på den högra sidan. Den vänstra sidan sparas nog till hösten nån gång om det inte blir några problem innan dess. Då får jag in de i samma kalenderår också så att det blir halva priset för mig och Försäkringskassan betalar andra halvan. Vad det kostade idag vet jag faktiskt inte. De skickar tydligen ut faktura så jag får väl se när den dimper ner...
Det började iaf med att de borrade sönder visdomstanden i underkäken och plockade sedan lös bit för bit. De fick även skära i tandköttet eftersom tanden inte var helt framme. Denna procedur tog väl ca 25 minuter. Sedan sa han att nu tar jag den i överkäken och tio sekunder senare var den ute. Och med den bedövning man hade kändes det ingenting. Nu när bedövningen släppt och jag tagit en ipren typ när jag kom hem vid 12.40 nån gång så gör det inte så förfärligt ont faktiskt. Ungefär samma smärta hela tiden. Och nu borde ju Iprenen sluta värka. Men för att kunna sova i natt blir det nog till att ta den Citadon som jag fick utskriven. Kanske man däckar totalt :p
Maten idag är inte så spännande. Har blivit drickyoghurt, fil och glass... Vill inte behöva hålla på att gapa och stänga så mycket innan det fått chansen att läka ihop lite grann under natten. Och imorrn ska jag ju ut på resande fot så det blir nog yoghurt och fil då också. 11.30 går bussen och jag tror jag tar taxi ner till stationen för att slippa röra så mycket på mig.
Har packat nu och allt är taken care of. Det jag ska spendera kvällen med är att se på tv och kanske, bara kanske äta lite mer glass... Eller en filtallrik till... Är svårt att bli mätt på denna "dieten"... Hoppas att imorrn hos mor o far kanske äta lite soppa... Det tråkiga är att det man ska äta nu i början bör vara kylslaget och "lättuggat"... Och hur gott är kall soppa egentligen?? Aja, det går nog ner. Man blir inte så kräsen...

Och så då en liten betraktelse av Bjästahändelserna igen. Idag har Uppdrag Granskning journalisterna skrivit en insändare i lokaltidningen hemma, allehanda.se, där de bedyrar att de minsann inte gjort någon vinkling och det de tagit med av samtliga deltagande var det "bästa" som gick att ta med för att de inte skulla bli så jagade. My ass. Så det bästa min mamma kunde säga var alltså inte vilka åtgärder de vidtagit för att hjälpa flickan. Utan det var alltså "att skolan är neutral"... i SKULD-frågan ja. Men det kommer såklart inte fram... Aja, är det nåt denna historia fått mig till så är det att helt tappa förtroendet för svensk journalism. Har inte tappat förtroendet för Svt eftersom jag tycker deras uppföljningar har låtit de inblandade tala ut och berätta varifrån uttalandena kom. Men att då Uppdrag Gransknings journalister väljer att smita undan är ju så fult. Fattar de inte vad de ställer till med för människor som är helt oskyldiga???

Aja, nu ska jag ta ut kompressen som jag satt mellan tänderna. Det börjar småblöda lite ibland så då får man sätta in en sån i typ en 25 minuter.. och hoppas att den inte växer fast :p haha

Mot Norrland imorrn!!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback