Hatkärlek...

Snacka om att det är en speciell hatkärlek till helt lediga dagar. Dagar då man inte har skola, inte tränar, inte (behöver) plugga osv. De känns extremt lockande dagarna innan men när de väl är här så är man rastlösare än en isbjörn i Sahara... Det slutar alltid med att man försöker städa och göra fint. Helst en sån här dag eftersom mor o far kommer imorrn och då vill man ju att det är fint. Men det tar inte så lång tid. Isbjörnen i Sahara har nog mer att stå i. Det är en jäkla massa grus att gräva, sopa eller borsta bort innan han kan coola ner.

Nu har jag verkligen ingenting kvar att göra idag. Gå förbi ICA en sväng måste jag men det känns så onödigt. Det enda jag behöver är juice. Kul att köpa en grej liksom. Hur ofta lyckas man med att bara köpa det man har tänkt??

ÅÅÅÅHH!!! Kom på en rolig sak. Igår bokade jag och ett gäng kompisar (hittills sju stycken) en resa till London i mitten av April. Håhå, Festligt kommer det att bli. Flyger Ryanair direkt härifrån Västerås 14-17 april. 437 kronor t o r får ju ses som helt klart överkomligt. Ska verkligen bli very funny.

Ikväll blir det iaf en riktig tv-kväll. Eller en kanal 5-kväll ska man nog säga. 20.00 dating in the dark. Haha, måste man ju bara se åtminstone en gång så man vet vad det är. 21.00 desperate houswifes som jag av nån underlig anledning började se i höstas... och därefter dubbelavsnitt av Cougar town. Den serien hoppas jag ska kunna stilla min Christine-abstinens. Bara att hoppas att den ger några goda skratt.

O.

Uppdatering: Kom på en sak jag kunde göra så det gjorde jag. Är mindre än två veckor kvar tills man ska ha sökt de kurser man vill läsa till hösten. För mitt program är det en riktig juridik-höst. Beskattningsrätt, Associationsrätt samt Kredit och obestånd. En kurs på 15 hp och två på 7,5 hp. Och precis som vi alla befarat har högskolan valt att fortsätta köra dessa kurser i Eskilstuna. Väldigt underligt eftersom det varje år är många fler som läser Ekonomiprogrammet i Västerås. Mälardalens Högskola har två campus, ganska likvärdiga, ungefär som Mittuniversitetet har Östersund och Sundsvall. Skillnaden är väl att det är klart närmre mellan Västerås och Eskilstuna. Vi har campusbussar som går mellan städerna så det ska inte vara några problem men är ändå lite drygt att behöva pendla en hel termin... Storleksmässigt så är Eskilstuna lite större än Sundsvall men till skillnad från Västerås mindre än Umeå. Men som ni förstår är det två stora städer som delar på MDH.
Så en höst i Eskilstuna låter ju "lockande..."

Kommentarer
Postat av: Cissi

AVIS!!!! Take me with you... Lova att ni går på Primark på Oxford Street och KOKO. Hoppas ni får en helrolig resa :)

Postat av: Daniel

Hejsan! Du har en väldigt fin blogg :D Är allt bra med dig :) ?

2010-03-02 @ 16:18:45
URL: http://danielhenningsson.blogg.se/
Postat av: Daniel

Tack! Okok, med mig är det alltid skitbra förutom att det fortfarande är snö ute som sagt! :) Vad gör du då :) ?

2010-03-02 @ 17:02:52
URL: http://danielhenningsson.blogg.se/
Postat av: Daniel

Tack detsamma! :D

2010-03-02 @ 17:22:10
URL: http://danielhenningsson.blogg.se/
Postat av: Cissi

Du måste berätta om Tomten!



Det är en radhuslägenhet, en bostadsrätt, i Gullänget. Räknas som en trea på 74kvadrat med källare på 35 kvadrat, tre våningar. Det är ett totalt kaos här nu, försöker få ordning på källaren och sovrummet så man får liiite ordning. Du får komma och kolla när du är här uppe, var ju ett tag sen man såg dig!

2010-03-02 @ 21:32:12
URL: http://vadharvigettossinpa.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ååh vad ni far och reser eran familj. Hoppas ni får det skitkul! :D Jag ska till Gbg i helgen, du har inte vägarna förbi? Det ligger ju också i södra Sverige tänkte jag haha :P

2010-03-04 @ 09:30:29
URL: http://sandrafackel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback