Hur mycket kan man ha i huvet samtidigt??

Mitt huvud går runt som en skruvdragare just nu. Eller har väl gjort det de senaste dagarna. Det är så sjukt mycket att tänka på...

Om vi börjar med det enda jag skrivit om de senaste dagarna; Bjästa. Då kan jag konstatera att intresset i media ser ut att minska. På Aftonbladet finns nyheterna inte ens kvar på första sidan på nätet. På Expressen är det bara skolinspektionens tidigareläggning av sin granskning av Bjästaskolan som dyker upp. På lokaltidningens hemsida har artikeln där man skrev att pappa skyller på flickans mamma nu ramlat ut från de fem mest lästa. Sedan tidigare har den ramlat bort från nättidningens första sida också. Dock ligger den kvar på topp fem när det gäller mest kommenterade artiklar. Så än är det inte helt över. Att det är föräldraföreningen i Nätras årsmöte i Bjästa idag(imorrn?) under kvällen ger nog mina föräldrar lite att vara oroliga över. Men blir nog "skönt" att veta vad föräldrarna i Bjästa tycker. Så de vet hur stämningen är för än så länge har ju bara stämningen i övriga Sverige märkts av. Vet inte om de kan ha hemtelefonen ikopplad än. Gissar på att det fortfarande är en massa idioter som försöker kontakta de på ett eller annat sätt. Och trots min och syrrans kampanj där många ställt upp och anmält den Facebook-grupp som uppmanar sina medlemmar att "göra livet surt för Anders Fager" genom att "pissa i vattentanken/sommarstugan, repa hans bil, vad som helst" så finns den fortfarande kvar på Facebook. Det finns många grupper som är helt fel där. En grupp som tidigare hette "Stoppa fria dennis gruppens smutskastning..." har bytt namn till nåt annat nu. Har glömt bort vad. Det är iaf nån Sophie som är admin för denna gruppen och det enda den gör är att själva smutskasta. De har lagt upp konversationer och statusuppdateringar som de som var medlemmar i Fria Dennis gruppen skrev innan det hela sändes på tv. Hur tror de att det ska göra saken bättre??? Det eldar ju bara på redan heta känslor. Och hur hon sedan svarar på den kritik som vissa i gruppen lämnar över att det är väldigt mycket smutskastning är ju galen, antingen genom att kasta ut de ur gruppen eller berätta hur dumma de är. Så ni som gått med i den gruppen, står ni verkligen för allt som finns med där?? Det gäller egentligen alla grupper som dykt upp. Har ni läst igenom och kontrollerat att ni står för allt som står med?
Och hur människor från andra delar av Sverige tycker det kan vara en bra idé att till exempel gå in på Bjästaskolans facebookgrupp och vräka ur sig hur inavlade och idiotiska alla från Bjästa är fattar jag inte heller hur det gör saken bättre.
En sak till också innan jag lämnar denna första del av min snurr i huvet genomgång. En av de värsta kommentarer som lästes upp under Uppdrag granskning var ju den som någon skrivit där de "hoppades att Linnea skulle våldtas på riktigt så hon fick känna hur det känns".Hur man kan skriva så förstår jag verkligen inte. MEN igår när jag snurrade igenom den grupp jag tidigare talade om var det en av deras anhängare som skrivit en kommentar till en bild som visade ett uttalande från pojkens mamma; "Hoppas att kärringen blir våldtagen så kanske hon slutar". Vilken jävla idiot skriver nåt sånt? Helst om man sett vilka effekter det kan få! Och att sedan all denna smutskastning inte kommer hjälpa flickorna eller någon annan det behöver jag väl inte ens nämna. Men man börjar ju undra...
Och den ständiga funderingarna om hur allt ligger till hemma...

Okej, punkt två. Jag är inte säker på hur många punkter det blir men det kan bli en del...
Imorrn klockan 11 ska jag vara hos Västerås Käkkirurgiska Center och operera ut en visdomstand. Wiho... typ...
Något positivt med allt eländet kring Bjästa är att det fått mig att inte hinna tänka på tanden... Men i drömmarna så opererar jag ut min tand hos en tandläkare som är förbannad på mina föräldrar och därför medvetet skadar mig när han ska ta ut tanden... Hehe, bissart, ja, men men... Vaknar oftast av att jag biter ihop käken så hemskt för att han inte ska kunna börja att jag får ont i tänderna. Så det ska bli skönt att få det bortgjort...

Punkt tre. Allt som jag borde göra iochmed att jag åker till Bjästa på torsdag. Packa väska, tvätta, städa, köpa flygbussbiljett och fundera över om jag kommer vara pigg nog att gå till stationen eller om det ska bli buss eller taxi...

Punkt fyra. Vilka kurser jag ska läsa under hösten. Det är en ganska liten punkt eftersom jag i princip redan bestämt mig och sökt...

Punkt fem. Vad jag ska göra i sommar. Jobba på restaurang? Söka nåt annat i Övik? Söka nåt annat i Västerås? Och sen är nästa fråga om de som äger mitt restaurangjobb nu kommer ha kvar det till sommaren. De jobbar för att få sälja så då är ju frågan vem/vilka som tar över. Kanske idioter...

Punkt sex. Om jag vill plugga i Kina nästa vårtermin. Eller om jag ska skjuta upp det. Fick höra lite övertalningsförsök om att inte göra det utan läsa tredje året klart här i Västerås med mina kamrater. Sedan antingen köra utlandsstudier fjärde året och då köra magisternivå på nåt bra ställe i Sverige året efter. Kanske Örebro. För att komma upp på civilekonom-nivå. Vore ju också kul. Men samtidigt om jag åker nästa vår så lär jag ju ändå klara av att skriva c-uppsats och sånt själv eller med nån ny klasskamrat. Enda problemet jag ser med det är väl att jag skulle tappa suget för att skriva uppsatsen och få svårt att motivera mig till att göra det...

Aja, jag ska sluta ta upp saker nu. Men det finns massor. Londonresan ser jag framemot iaf. Inte länge kvar nu. Bara 15 dagar. Och bara 2 till Bjästa och Örnsköldsvik. Men firar nog påskhelgen utanför Umeå.

O.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vi ska också hem till Övik över påsk, tänkte nog hitta på nåt, preliminärt fredag. På?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback