Ja du SVT och så vidare...

Jag skrev ju i förra inlägget om att föräldrarna är med i Uppdrag Granskning imorrn klockan 20 i SVT1. Som det verkar kommer de få en jäkla massa skit eftersom SVT som den "opartiska" kanal den är tycker att ett våldtäktsoffer inte fick någon hjälp från personalen på skolan. De menar helt enkelt att alla vuxna vände henne ryggen.
Jag vill absolut inte klaga på denna flickan som fått stå ut med alldeles för mycket. Är det någon som ska ha skit är det våldtäktsmannen och alla hans vänner som tror att han är oskyldig och därför sprider en massa skit om de två(!) flickor han våldtagit och blivit dömd för. Hur osmarta människor finns det liksom?? Hur kan man stötta en person som dömts för två våldtäkter?

Sedan tycker jag såklart det är tråkigt att SVT imorrn förmodligen väljer att vinkla det som om skolan inte bryr sig om henne. Ett utdrag från ett mejl som en av programledarna för Uppdrag Granskning skickat ut har följande innehåll:
"I detaljer handlar det om  14-åriga Linnea som våldtas på en skoltoalett i samhället Bjästa utanför Örnsköldsvik, men när hon anmäler övergreppet vänder sig hela samhället emot henne."
Jag vet att det finns många som vänt sig mot henne och det har jag verkligen ingen förståelse för! Det är så illa så folk borde straffas på något vis. Men de som inte borde straffas är de som faktiskt ändå funnits där för att hjälpa men nu ändå får skit. Detta trots att det är en "opartisk" kanal och förhoppningsvis opartiska och neutrala journalister som bör kunna se allt ur alla vinklar som gjort programmet. Nu kan jag ju inte säga bu eller bä innan programmet gått men det verkar verkligen som om de som tagit våldtäktsmannens parti kommer få en rejäl känga imorrn. Bra! Det förtjänar de. Tyvärr verkar skolans personal, däribland mina föräldrar som båda kommer vara med i programmet imorrn att få en hel del skit också.

Som om det inte skulle vara nog har SVT "bjudit in" (hur kan man säga nej, då kommer det ju att vinklas också. Jag tycker det är hemskt när den statliga televisionen i princip kan utöva utpressning för att få folk att ställa upp.) pappa till Debatt på torsdag för att göra en uppföljning av onsdagens program. Han får taxiresor mellan hem och flygplats i Övik, flyg till Arlanda, taxi till Bromma, flyg till Landvetter, taxi till svts studio, natt på hotell och sen samma resa hem. Och där kommer det ju förmodligen att bli ännu mera smutskastning. Sverige är lagom kasst ibland. Aja, nu ska jag inte tänka mer på denna soppa förrän imorrn när det börjar igen.
Så den som vill se mina föräldrar i tv ska se SVT1 imorgon klockan 20.00 (Uppdrag Granskning) och Debatt på torsdag 21.30 även det i SVT1. Däremot törs jag inte lova om de kommer bli framställda som så bra människor. Men jag hoppas.

Ska avsluta med en roligare nyhet. Från och med idag går det att logga in med bankID på skatterverket.se och deklarera. Jag kollade mitt skattebesked där också. Visade sig att jag ska få tillbaka lite pengar i år också. Woho liksom. Förra året fick jag över tio tusen. Förra året jobbade jag inte så mycket. Hade tjänat 25 000. Men ska ändå få tillbaka 5800 kronor. Tack så mycket säger jag till det!

O.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag håller alla tummar jag har för att svt inte gjort ett idiotprogram! H

2010-03-24 @ 07:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback