Jaja, det blev fest idag med...

Rubriken säger allt... 20.08 var jag säker på att det skulle bli en hemmakväll. Då fick jag ett meddelande på msn. Tittade upp på tv:n och insåg att Melodifestivalen skulle hålla mig sällskap. Insåg då också att det är det programmet som får min farmor (86 år gammal) och min farfar (nästan 90) att vara upp längre än 20-snåret. 45 minuter senare (behövs det tar det 10) låg vinaren i magen och jag var på G. Så det blev utgång ändå. Och oj som jag trivdes. Jag skrattade, dansade, knockades och diskuterade alltfrån Modo till Stockholm. Mycket spännande. Som vanligt tycker ingen att jag har någon dialekt. Men jag är van. Ända gångerna folk tycker jag har dialekt är just efter jag varit upp till Norrland. Jag anpassar mig så sjukt snabbt... Men att Vässan skulle tillhöra gnällbältet? Nej, det kommer jag nog aldrig förstå...

Men när man kommer hem, pinsamt tidigt men men "alla" andra hade gått hem, så är det svårt att undvika allt snack om vinnaren av melodifestivalen. Jag kan inte annat än alltid förundras över hur alla bryr sig om hur låten kommer klara sig i Eurovision. Det är nåt jag aldrig kommer bry mig om. Det enda jag bryr mig om är om man kan vara stolt över det vi skickar eller inte. Varför ska vi bry oss om vad Europa gillar? Är det inte det vi i Sverige tycker är bäst som ska prepresentera oss? Så länge vi  bryr oss mer om vad vi "tror" kommer funka bätträ i ESC än i Sverige kommer vi nog aldrig vinna denna tävlingen. Och om jag ska vara ärlig har jag aldrig brytt mig mindre. Nån låt är någons favorit och nån annan gillar en annan. Men svara på denna fråga: Vem fasen minns vem som vann för två år sen? Jag har ingen aning iaf. Och så är det nog överallt. Den låt vi svenskar gillade bäst gick säkert runt på dansgolven men vem var det som vann? Så helt enkelt är det inget att bry sig om. Huvudsaken den låt som flest svenskar gillade vinner så är jag nöjd. Eller åtminstone denna gången eftersom jag nog är lite kär i Anna. Men bara för att hon sjunger så NICE. Om hon skulle sjunga hela dagarna så skulle jag vara kär. Det är jag nog lite ändå. Godnatt på er alla. Och hoppas att Sverige misslyckas i ESC så att vi insnöade svenskar har någon "nyhet" att diskutera vid sidan av om sommaren kommer bli regnig eller torr där i slutet av maj. Fan vad vi har lite liv här uppe i norra Europa...

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback