Problemen fortsätter...

Idag blev pappa vinklad och fick uttalanden lösryckta och ihoppusslade i Expressen. Så nu har Sverige tanken att pappa som skolchef skyller nätmobbningen på flickans mamma. Snälla människor i Sverige, hur lättlurade är ni??
Inte ens om pappa varit en idiot skulle han ju uttala sig på det viset. Det förstår väl vem som helst?!
Kvällstidningarna är bara för mycket ibland.

Att sedan lokaltidningen hemma valde att bygga en artikel om detta enbart på Expressenartikeln visar ju bara hur inkompetenta journalister som jobbar i ÖA-huset. Snälla undersök först. En dryg halvtimme senare uppdaterar man artikeln och helt plötsligt har man pratat med min pappa och insett att man måste minska vinklingen. Helt plötsligt är artikeln helt korrekt. Bra men fortfarande spyr allmänheten galla över detta. Jag förstår inte, det står i artikeln att mamman ville att skolan skulle vidta ännu fler åtgärder men skolan hade inte befogenhet till det. Även skolan måste följa lagen. Men detta tycker allmänheten till stor del är dåligt.
Man vill såklart att skolchef, rektor och alla vuxna inom Bjästaskolan ska avgå. Helt sanslöst. Ser man det som en lösning kan man ju undra hur skolan då skulle se ut.
Att högre chefer än min pappa inom Örnsköldsviks kommun inte vågat uttala sig tycker jag däremot är fegt. Heder till barn- och utbildningsnämndens ordförande för att du iaf kliver fram.
Men jag undrar var kommunens skolchef gömmer sig. Dvs min pappas chef som har övergripande ansvar av samtliga skolor i kommunen. Är det någon som sett honom? Nej... fegt...

Det fortsätter att i princip vara omöjligt för mig att inte ramla in på allehanda.se, aftonbladet eller expressens hemsidor nu och då. Tack och lov verkar Aftonbladet inte ta några förutfattade meningar av expressens "avslöjande". SVT fortsätter granska hyfsat bra. Bortsett från Uppdrag Granskning då som ju i princip startat drevet efter skolan då man valde att inte ta upp det som skolan ändå gjort för att hjälpa flickan.

Aja, det är ett rent helvete och jag bara hoppas att folk på nåt sätt kommer till sans. För pojken släpps snart ut från anstalten. Hans familj har polisbevakning och kommer flyttas till hemlig ort.
Jag vill inte försvara de men när vi nu äntligen fått stopp på smutskastningen mot flickorna kan vi väl nöja oss med det och inte börja kasta på andra. För hur gör det oss bättre?? Jag vägrar delta i den smutskastningen. För jag vet att den liksom den som de som stod på pojkens sida utförde kommer att komma tillbaka och bita er.
Så sansa er människor.

Hot mot mina föräldrar kommer aldrig att hjälpa flickorna!! Skärpning.

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback