Sugen på sol och bad...

Igår kväll strax efter 20 kom mamma o pappa hit. Vi åt en god middag och snackade bort några timmar. Imorse vid 9-tiden skjutsade jag ner de till stationen här i Västerås där de tog flygbussen till Arlanda för att flyga till Bangkok och vidare till Krabi/Koh Lanta. Jag är lite smått avundsjuk så jag svängde förbi gymmet på väg hem och höjde temperaturen lite grann iaf.

Hemma möttes jag av en pratglad och rastlös katt. Babsan, päronens Ragdoll, bor hos mig medan de är borta. En riktig liten myskatt är det.

Drog sedan ut till Hälla och handlade på Maxi. Alltid bra. Men vi insåg att man inte varit där så ofta eftersom hitta inte var särskilt lätt. Aja, det gick bra iaf.

När jag kom hem hade jag fått post. Eller en kallelse till Käkkirurgen var det. Den 18e mars. Men den dagen går inte för sig eftersom jag får besök 19-22. Så jag ringde och fick en ny tid. En riktigt bra tid. Den 31a mars. Då ska det opereras visdomstand. Om det är en eller hur det nu är upplagt vet jag inte men det som är bra är att det är sista dagen jag skulle haft skola innan påsk"lovet". Har läst och förstått att man blir ganska beroende av smärtstillande efter en sån här operation och att man måste levande på flytande föda de första dagarna. Så då sa mamma nån gång att det bästa vore ju om jag kunde fixa den ena tanden just innan påsken eftersom jag hade planer att åka hem länge då. Och nu blir ju det en riktigt bra idé. Aja, men vi får se vad det blir av detta.

Ikväll ska jag iaf slappa med nåt gott att äta. Eller åtminstone nåt som går snabbt att laga. Sedan har jag en del chips och snacks som jag kan mumsa på. Och Babsan sover.

O.

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh, om du har bil nu, borde det bli roadtrip i solen! Eller just det, det finns visst något som heter skola, utbildning, plugg, gah!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback