Tomtar och troll.

Satt här och funderade över helgens bravader. Insåg att det varit en extremt bra helg. Tur det kommer fler snart igen.
Mor o far ringde från Thailand. Jag blev avundsjuk. Jag skrattar åt Wipeout och längtar till imorrn. För då är det måndag. En ledig sådan. Det är alltid bra.

Hur som helst så snurrade mina tankar iväg till London. För om exakt en månad åker jag dit. Då kom jag att tänka på tomten. Hur vi snurrade runt typ hela Själevad för att hitta nån som hade en trädgårdstomte. Hur vi lovade att "när jag skaffar villa ska jag ha massor med trädgårdstomtar och en skylt där det står: ta gärna en tomte med på resan". Hur busiga vi tyckte vi var när vi sprang runt i London för att ta alla bilder på honom. Hur kul det var att skicka vykorten. Hur extremt roligt det var när det visade sig att det var en bekant till en av de som hälsade på oss som vi tagit tomten av. Och om hur det diskuterats vad som "hänt deras tomte". Åh, those were the days.


Tomten åker inte alls släde med renar. Han tar Tuben som alla andra i London...

En mulen hösteftermiddag tog han ledigt och lyste upp Big Ben med sitt smittande leende. Åh, vi minns dig med glädje! Och vi är ledsna över att du kom tillbaka till ditt hem utan arm och fötter. Vi ville aldrig göra dig illa.

O.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, ja vi var rätt busiga... Tomte-idén var faktiskt helt klockren! Vem var det som kom på den, Cilla?

Postat av: Cissi

Jag tar åt mig äran för den idén!



Vill poängtera att vi svängde runt mest hela Ö-vik för att hitta den där. Kom ni ihåg att vi hade en plan B, att ta ett får som vi såg i Bonäset? Eller var det en katt..

2010-03-21 @ 00:22:08
URL: http://vadharvigettossinpa.blogg.se/
Postat av: Oscar

Haha, just ja. Har ett svagt minne av ett får... Vem hade kunnat tro att en trädgårdstomte skulle vara så svår att finna?!?

2010-03-21 @ 15:51:26
URL: http://oscarfager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback