All I did was blink twice...

Har jag blivit döv eller sov jag bara alldeles för gott? Jag kom hem från en produktiv förmiddag på skolan. Vi är typ klara med vårat PM nu. Ska lämnas in imorrn så vi har tills dess på oss att finslipa. Kom alltså hem, öppnade "balkongdörren" och la ut en handduk och kudde på golvet. Sedan lapade jag sol i typ två timmar innan den tyvärr försvann. Men under denna tiden somnade jag en halvtimme. Och under den tiden lyckades någon ringa mig, från skyddat nummer så klart, så nu vet jag inte vem det var, ifall det var något viktigt. Vilket det skulle kunna vara, hoppas inte. Men de lär väl ringa tillbaka. Var en timme sen nu. En och en halv till och med...

Hur som helst det var riktigt gött i solen. Blåste lite kallt om tårna men de var ju precis vid dörröppningen så det kan ju vara därför. Blåsten och de sporadiska molnen gjorde att jag valde lägenhetsgolvet istället för våran ännu oklippta gräsmatta. Undrar om de glömt bort att den ska klippas? Vi kan snart ta hit typ en häst på sommarbete eller nåt sånt...

Dagens snackis på internet verkar dock inte vara Regulatorns gräsmatta utan Israels attack på hjälpkonvojen till Gaza. Missförstå mig inte nu, det är riktigt illa det sätt som Israel beter sig på mot Palestinierna, det är lika hemskt att det verkar som att attacken skedde på internationellt vatten. Däremot har jag svårt att tro att Israel inte hade en väldigt bra anledning att göra detta. Tidigare liknande aktioner från omvärlden har resulterat i att båtarna tvingats in i israeliska hamnar och förnödenheterna sedan förts därifrån till Gaza. Något som dock gett palestinska terrorister mycket utrymme i media. Är det bara jag som undrar vad Israel trodde fanns ombord dessa fartyg? Vapen? Terrorister?
Har sett några Israel-förkämpar eller vad man ska kalla de tycka det är okej att det blev som det blev eftersom det fanns "aktivister" ombord. Kanske har de missat att en aktivist sällan är detsamma som en terrorist. Aja, det är bara att hoppas att förnödenheterna kommer till de som behöver de och att de som blivit dödades anhöriga får veta vad som egentligen hände.

Nej, nu blir det till att fortsätta vänta på att den som ringde hör av sig igen. Have a nice day!

O.

Kommentarer
Postat av: E2

Skicka hit hästen sen är du snäll! ;)

2010-05-31 @ 20:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback