Bilder från Karlstad och SM :)

Idag händer det grejer. Jag ska plocka ihop lite blandat götta av fina bilder från världens bästa dagar i Karlstad. Jag vill typ flytta dit och bo i en grympasal i resten av mitt liv. Who's with me??!


Förfest innan Asiensittningen hölls i våran bostad, kallas i folkmun i Värmland för "gympasal", exotiskt. Egentligen hölls alla för- samt efterfester där. Mycket lämpligt studentboende :)


Här under "Ägget" hölls Asiensittningen. Karlstads Universitet är sjukt fräscht. Typ oväntat fräscht för nåt som ligger så nära Norge.




Såhär ser man ut om man kommer från Asien och är Mälekon. Missuppfattning av temat ligger bakom våran Asienutstyrsel. Jag är dock helt klädd i "Made in China"-plagg så det borde vara poäng. Tyvärr vet jag inte var hatten är tillverkad. Men den är tydligen gjord i "100% STRÅ". Kan vara bra att veta. Något annat som den är, är bosatt i Karlstad. Man kan även kalla den försvunnen men var anmäler man "saknade stråhattar"? Någon som vet??


I Aulan hölls finalen i SM i ekonomi. Jag och mitt lag blev officiellt på en åttonde plats. Vi är ganska nöjda med det eftersom det var 17 lag/skolor som deltog.


Såhär fina är vi Mälardalingar när det är Avslutningsbankett på Elite Stadshotell i Karlstad. Tyvärr anlitade vi nån lokal förmåga till att ta gruppbilden. Hmm, inte Karlstads starkaste sida...


Däremot var det mycket vackert väder i Karlstad. Och solen är ju uppe mycket senare där än här i Västerås. Så himla fint var det. Jag gillar Karlstad. Jag gillar iofs Västerås också. I princip gillar jag faktiskt de flesta städer jag besöker. Det finns ett undantag som jag ännu inte hittat charmen med och det är Umeå. Kan någon berätta vad som är det härliga med den staden?!


Efterfest fram till sex-tiden blev det sedan. Själv valde jag att byta kostymen till träningsbyxor och en mjuktröja. Ni ser mig i grå-svart-randig tröja till vänster i bilden. Vi kan låtsas att det är vatten jag dricker... Tror faktiskt att det var det också... Att byta utstyrsel var nog en bra idé. För det blev vattenkrig, muffinskrig, fruktkrig, ja alla krig man kan tänka sig nästan. Fruktansvärt trevligt.

Usch, vad jag är glad och nöjd över denna helgen. Den har varit helt fantastisk och jag kan mycket väl tänka mig att bosätta mig i en gympasal så länge den är fylld med lika glada människor, samma härliga stämning men den får gärna vara lite varmare under nätterna. Att vakna när man studsar av köld under sitt täcke så är det inte så najs. Men allt annat var übernice!! Så det så...

O.

Kommentarer
Postat av: Oscar

Ja, jag vet att jag skrev "grympasal" längst upp...

Postat av: Cissi

Jag kan inte berätta charmen med Umeå...jag flyttade ju därifrån av en anledning..haha... Kanske att det finns bra cykelbanor och att det är nedförsbacke hela vägen från NUS till stan. Men annars..nja..

2010-05-11 @ 08:32:06
URL: http://vadharvigettossinpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback