Detta flygstrul...

Idag fick jag, äntligen, tillbaka pengarna från City Airline för min bokning mellan Västerås-Umeå t o r. En flygresa som blev inställd redan tre veckor innan den skulle ske. Pengarna skulle betalas tillbaka så snabbt det gick. Dock var detta i samband med att alla begärde pengar tillbaka kring värsta vulkanaskmolnet (skäms på mig för att jag fortfarande inte skickat iväg mitt krav...) men idag kom pengarna iaf. 4 veckor senare... Huvudsaken man får de. Och nu var det ju inte tokmycket pengar det handlade om. Men att ligga ute både med pengar för de biljetterna samt det jag ligger ute med för Londonresan har gjort senaste månaden lite knaper. Men man överlever ju.

Så då undrar ni ju såklart vad jag gjorde av dessa nyinsatta pengar. Jo jag spenderade en del av de direkt. Köpte en flygresa hem till Norrland. Nu är sommar"lovet" inte långt borta. Den 10e juni åker jag hemåt. Blev ungefär samma pris som med tåget att flyga till Umeå med två incheckade väskor (norwegian så då får man ju betala för de). Det positiva är ju att man slipper kånka på en massa väskor mellan tåg vid byten och klämma in på buss och sånt. Så skönt att bara lämna bort de på arlanda och hämta de igen i Umeå. Nu får jag ju förmodligen hitta nån bra lösning för att få mig och min sommarpackning med ner till Örnsköldsvik men det ska nog ordna sig.

Något jag gissar på är att jag börjar jobba ganska direkt. Och sen är det nog ingen rast ingen ro förrän man åker tillbaka ner till Västerås igen. Blir som det känns nu kring en vecka innan skolan börjar. Dvs kring 23-24 augusti. Men det kan lätt förändras. Har inte bokat någon sån resa än iaf.

Då undrar ni såklart vad jag annars gör. Igår hann jag med att se tre filmer. Först "The Proposal" (lite smårolig men annars ganska förutsägbar), därefter "The Hangover" (som jag förmodligen är sist i världen att se... kanske. Helt tokrolig var den iaf. Satt och skrattade mig igenom hela filmen). Dessa båda såg jag på min "storbildsskärm" (12 tums laptop-skärm) men som jag brukar säga ju närmare ögonen man har den desto större blir ju skärmen... För att avsluta filmdagen blev det "Alice i underlandet" hemma hos Niklas på kvällen. Han har ju hemmabio med projektor och jätteduk så det var viss skillnad. Men sitter man långt ifrån blir det ju typ samma sak... eller?!
Idag har det varit PM-arbete i skolan 8.30-13. Vi fick en hel del gjort och nu är vi inte långt från klara. Vilket är bra eftersom det ska skickas in på tisdag kväll. Ikväll blir det nog lugnt tror jag. Kanske lite greksallad och film. Såg att Heartbreak Kid gick på tv. Den är ju ganska rolig har jag för mig. Vill minnas att jag såg den på bio när det begav sig men minnet kan svika mig.
Imorrn däremot händer det grejer. Har tvättid men nu är det inte det som är det "häftiga". Förhoppningsvis blir det jättefint väder och på kvällen har Unga aktiesparare (typ vi i ekonomföreningen...) här i Västerås anordnat BörsBärs på en bar här. Det går ut på att det först och främst är "studentpriser" men att priserna pendlar som på börsen. Det som det köps mycket av stiger priserna på medan det som inte köps blir billigare. Jag har ingen aning om hur kontrollen av detta sker men jag tycker det låter riktigt skoj.

Så, då vet ni lite mer. Hur glada blev ni inte över det??

Kan också säga åt mamma att väskan ännu inte packat upp sig själv så jag fortsätter enligt pappas spår att nån gång händer det. Eller så tar jag tag i det nu. Kanske får göra det. Men det är ju AFV på tv. Aja, efter det...

En sak till också. När jag började skriva detta hoppade tangenten "Å" lös. Det var inte nådigt svårt att få tillbaka den. Usch vilket äckligt pillerjobb...

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback