Grått är flått(?)...

Idag både bannar jag och berömmer vädret. Det är regn och mulet. Det dåliga med det tror jag att ni alla förstår. Ni kanske också förstår att när det regnar så är det mulet så det kanske var onödig information. Vilket som så är det positiva med detta att jag inte orkar pallra mig iväg till ICA och köpa nåt som kan dämpa mitt sockersug. Egentligen finns det inget gott socker på ICA så det skulle förmodligen sluta med att jag köper avokados eller nåt sånt. Men iaf så får jag väl vara glad över det. Att jag inte får spendera lite av de pengar som kommit idag.

Annars så har jag varit till skolan på förmiddan. Började med att kämpa lite mer i vår företagsjakt för PM:et. Grant Thornton fortsätter att imponera på oss. Kontorschefen här i Västerås har varit hur hjälpsam som helst och när vi funderade lite över vilket redovisningssystem de använder sig av gav han oss mejladressen till deras ekonomichef i Stockholm. Vi skickade ett mejl till henne med lite frågor angående detta. En halvtimme senare hade hon svarat. Hur bra svar som helst och hon skrev typ att "Kom gärna med följdfrågor och ni får gärna ringa om ni vill". Så himla bra och engagerat av de. Helst när vi skickade till de fyra största revisionsbyråerna (Grant Thornton, Öhrlings PWC, KPMG och Ernst & Young) här i Västerås och direkt fick ett positivt svar från Grant Thornton. Öhrlings tackade nej till att delta medan de andra två inte ens har svarat. Ganska dålig stil när det ju är från MDH som dessa rekryterar de flesta nya medarbetarna. Man vet ju iaf var man själv helst vill söka jobb när man slutar. Inte känns det så kul med någon av de som inte ens svarade iaf...
Men vi ska ju ha ett handelsföretag också och det är där skon klämmer. De är ännu sämre på att svara och också sämre på att vilja delta. Förhoppningsvis har vi en lösning nu men om det också spricker får vi skippa handelsdelen helt och helt rikta in oss på Grant Thornton. Blir lite tunnare men våran handledare har sagt att det är helt okej så vi känner oss ganska lugna. Är en vecka kvar till inlämning och det vi har kvar gör vi på en dag. Så det känns ändå bra trots problemen.

Var även och hämtade ut tentan idag. Kollade igenom den och jämförde med lösningsförslaget och måste säga att jag är grymt imponerad av hur helt fel siffror och ingen logik kunde ge så mycket poäng. Det var så hemskt så jag satt och skrattade högt här i soffan. Men varför klaga, den överambitiöst snälla rättningen gav mig ju ett stensäkert VG. Och eftersom denna tentan är den som bestämmer betyget för hela denna kursen (30hp) så innebär det ju att jag har ytterligare 30 VG-hp. Eller vad man ska kalla de. Känner mig riktigt nöjd med mina betyg. Hittills är det bara G:et i Statistik som förstör. Men jag tycker nästan det ser bättre ut om det åtminstone finns nåt G. Kanske är jag partisk men jag tycker inte det ser så bra ut om det är enbart högsta betyg. Det är lite oroväckande tycker jag faktiskt. Självklart är det jättebra prestation men jag tycker det kan vara lite tråkigt. Ingen utmaning liksom... Jaja, grattis till er som lyckas iaf. Men det är inte mitt mål.

Fan, nu börjar jag bli hungrig. Dåligt att bli det redan. Måste ju vänta ett tag till... Eller så äter jag nu och nåt litet sen ikväll. Det skulle ju funka. Jaja, så får det bli...

På tal om annat. Jag har nu i två dagar suttit och tittat på min resväska och väntat på att den ska packa upp sig själv. Men det gör den inte. Folk säger att sånt inte händer men jag tänker såhär; "Nån gång måste ju bli den första!"

O.

Kommentarer
Postat av: Paps

Snyggt jobbat!

och jag tror på dig att nån gång händer det!

Väskan alltså.,,

2010-05-25 @ 21:53:31
Postat av: Linnea

jaja, sluta skryt nu ! :P

Postat av: mams

hrmmm.... har väskan packat upp sig ännu... puss :)

2010-05-26 @ 21:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback