Lovely weather for a sleigh ride together...

Jag har ännu inte bestämt mig över hur jag mår idag. Var på BMB igår. Uppe i okej tid idag och kände mig tillräckligt pigg. Gick till ICA och fixade en grej åt päronen. Därefter tog jag cykeln(!), ja ni läste rätt jag cyklade, ner till centrum och köpte mig en vinare och några öl. Ikväll är det sagt att det ska bli grillning. Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska satsa på. Kroppen är helt slutkörd. Fasen fyra dagars festande förra veckan och tre dagar denna. Inte bra. Eller det beror på hur man ser det. Har ju varit riktigt kul men min kropp är inte så förtjust i det längre. Längtar tills jag får ligga hela dagen imorrn utan att göra nånting och sen ska jag vara nykter i minst 4 dagar. Det blir grejt.

Nu väntar jag på att Backte ska höra av sig. Har lite frågor att ställa men inget som är nån "kris". Lite om kvällens upplägg bara. Sista helgen innan en av kamraterna åker till Afghanistan. Jag tycker själv det är helt fantastiskt att Svenska soldater ställer upp och skyddar civila människor i krigshärdar runt om i världen. Sverige är ju ett litet land men vår militär (soldater, marin m.m.) är världsledande. Därför vore det sånt slöseri med denna enorma kompetens och alla resurser som lagts ner på detta om försvaret får utstå en massa neddragningar. Försvarsfrågan är faktiskt en av de frågor jag tycker är viktigast inför valet i år. Det och att den svenska ekonomin kommer må enormt mycket bättre om förmögenhetsskatten inte återinförs. Allt kapital som kommit in i Sverige i och med bortförandet av denna har inneburit enormt mycket för alla som förvaltar dessa summor. Och det får så mycket ringar på vattnet.
Jaja, jag ska inte bli för politisk nu. Tycker fortfarande att det är alldeles för tidigt att engagera sig i detta. Jag brukar ändå aldrig bestämma mig förrän jag står med kuverten i handen.

Nästa vecka kommer annars i princip bara bestå av pluggande måndag-torsdag. Åtminstone är det förhoppningen. För det beror väldigt mycket på hur de företag vi har kontakt med väljer att svara på våra frågor. Vi skriver om skillnader i internredovisning mellan tjänsteföretag och handelsföretag. Har kontakt med en matbutik och en revisionsbyrå.
På fredag sen ska jag sätta mig på planet upp till Umeå. För att därifrån sedan ta bussen ner till Örnsköldsvik och träffa familjen igen. På lördag är det tänkt att vi ska fira farfar som fyller 90 på torsdag. Men nu ligger han på sjukhuset så vi får väl se vad det blir av det där.

Aja, gud så seg jag blev. Börjar bli lite hungrig fast ändå inte.

Åh, det är jättefint väder här idag. Har varit ute på gräset ett tag men filten höll inte tätt mot de senaste dagarnas regn som inte hade hunnit torka upp. Så efter ett tag gav jag upp och gick in igen. Men skönt är det att det äntligen känns som att sommaren är på ingång.

Nej, nu ska jag tacka för mig. Detta blir ett av de mer spretiga inlägg på senaste tiden.

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback