"...med säden i näven"

Idag ramlade jag in på bästa gruppen på Facebook. "Jag hatar när man ska sjunga med i en låt och artisten sjunger fel". Klockren tycker jag. Det får en att minnas vissa av alla fina felsjungningar av alla möjliga artister. Att de inte kan lära sig sina texter utantill när till och med jag kan det. Ibland funderar man ju dock lite över logiken. De som skriver vissa texter kan ju inte ha koll... Har inte vågat erkänna förut men nu har jag fått veta texten i Salem Al Fakirs Keep On Walking. Trodde länge att han sjöng "and look up fat on the ground". Det var visst "ended up flat on the ground". Eller jag menar ju såklart att han sjunger fel. Jag borde nog berätta för honom...

Jaja, finns mycket roliga felsjungningar. Som jag hittade nån som gav mig rubriken på detta... "Åh, Sara, kom ut ikväll, jag väntar vid hörnet med säden i näven". Eller "Kinaris o pannkakor" (Sheena is a punkrocker...). Men jag gissar att ni själva sitter på en hel del också. Det svåra är ju att det är så svårt att höra när artisten sjunger fel eftersom man oftast sjunger så högt själv :p

Aja, hoppas detta inlägg uppväger den chock ni verkar ha drabbats av efter gårdagens bekännande.

Jag lät förresten som nån i "Unga mödrar" igår när jag såg Wipeout. Hoho, som jeg skratte. Utan det programmet vore mina söndagkvällar så tråkiga. Har börjat se filmer på kvällarna istället. Har hunnit med riktigt "kassa" amerikanska ungdomskomedier hittills. Den ena sämre än den andra men de är ju lite charmiga på nåt vis ändå. Ikväll är det Hollywoodfruar. Det är ju bara så att Maria Montezami är fantastiskt härlig. Jag utvecklade ett av hennes citat igår förresten. "Det hade ju varit lättare om man vore ful för då hade det kanske bara varit nån man kunde få..." Man måste bara få vara lite överdriven och kaxig ibland tycker jag. Men jag kom på sen att det är ganska bra att vara singel. Då är det ju ingen som ligger ivägen för teven. Oftast iaf...

Men tills ikväll har jag en film jag hoppas ska vara lite mer kvalitet. The Bounty Hunter. Verkar rolig men har ju ganska bra skådisuppsättning.

Skit nu glömde jag bort när riset började koka. Attans. Blir till att gå på känn. Kan man köra riset al dente förresten?? Kanske nåt att prova...

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback