Memories from a life before this...

Idag när jag satt och pluggade och funderade på att ta lunch öppnade jag ena balkongdörren och njöt av solen. Riktigt skönt väder verkar det vara ute men jag får inte tappa koncentrationen. Dock kom det en lukt från nånting. Förmodligen nån industri eller nåt. Och den lukten fick mig att tänka tillbaka till en dag under hösten 2007. Jag befann mig i ett av Sveriges "grannländer" med båten där jag gjorde lumpen. Vi var en drös som fick för oss att gå på bordell. För såna är ju väldigt öppna i denna del av Europa. Det var en väldigt annorlunda upplevelse. Få höra "prislistan", hur allt fungerade. Den lilla öppningen till en trapp upp till "upstairs" där alla "tjänster" utfördes. Hur äckliga östeuropeiska män en efter en travade upp i sällskap med någon av de prostituerade som annars mest dansade runt stångar i minimala kläder.
Fast bästa minnet från det stället är nog när vi tänkte beställa en "table dance/lap dance". Men den snygga tjejen vi frågade "utförde inte detta" utan bara "upstairs with condom.." Men hon skulle hämta den personen som utförde detta. Efter ett tag kommer en ganska sliten 40-årig östeuropeiska och säger att hon gör tabledance/lapdance. Håhå, som i en komedifilm kändes det. 6 killar och 2 tjejer tappade hakan och talförmågan men lyckades till slut få fram ett "No, thankyou...". Eller snarare "NO NO NO NO NO.... thanks...NO!!"
Efter ett tag på detta ställe, när the youthful excitement (försökte verkligen komma på nåt bra att skriva på svenska men upphetsning kändes som det kunde missförstås i detta fall...) av att vara på något som är så tabubelagt i Sverige har lagt sig, börjar dock tragiken i det hela klarna. Kan dessa kvinnor vara nöjda med sitt arbete? Mår de bra? Hur bra mår männen som spenderar sina pengar på detta ställe? Det var vid denna tidpunkten som illamåendet över att man betalat kring 100 kronor bara för att få komma in (på bordellen alltså, tro inget annat...) började komma(illamåendet alltså... Vilka kopplingar det kan göras här...). Vi valde då att lämna denna bordell i en stad i ett land inte långt borta. En plats så nära men ändå så långt borta.

Det här med bordeller och prostitution känns för en själv som nåt man tycker är intressant när man är så ung men när man kommer dit och inser att alla som är där är äldre (ca 40-åriga) män som verkar sakna någon viktig social kunskap. Det är då man börjar tänka hur jäkla illa det skulle kännas att "köpa sex". För hur jäkla osäkert skulle det inte kännas att stoppa in "grejen" i någon som inte gör annat. Vilken sjukdomsrisk, trots kondomer och allt så lär man ju vara så jäkla nojig över det att det vore ett under bara att få upp den.
Nej, bordellbesöket har jag gjort bort. En gång räcker. Definitivt...

Nu ska jag återgå till 2010 och dagens tentaplugg.

Och detta måste ju vara ett av de mer intressanta blogginlägg jag nånsin gjort. Till och med jag tycker det blev intressant att läsa och jag var ju där på riktigt... Håhå, ha det bra!!

O.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

VAA?!! hur kan det komma sig att din egen syster ALDRIG fått höra denna historia? ni är inte sann alltså :P gått in på en bordell? OMG.. haha.. usch usch usch

Postat av: Sandra Fackel

En sak som jag kan bli irriterad på är folk som påstår att "det är okej om tjejerna gör det av fri vilja". Det är så mkt skitsnack - aldrig att någon människa skulle sälja sig själv av fri vilja. Sjuka samhällen kan möjligvis göra så att omvärlden gör det accepterat och att det inte finns särskilt mkt val. (Det är vad jag tror iaf...)

2010-05-03 @ 21:40:33
URL: http://sandrafackel.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hahaha, hur har du lyckats undanhålla en sådan historia så länge?

2010-05-04 @ 07:54:48
URL: http://vadharvigettossinpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback